• Ankmor

BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna

Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd!

Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.

Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna

__________________________________________________ ___________________

Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    __________________________________________________ ___________________

Tidigare trådar:
    Bildtråd nr 1
    Bildtråd nr 11
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-11 23:52
    HÄR är länk till "huvudtråden"...
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50297278.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 00:00
    Ny tårttråd!

Tårttråd nr 18
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m66989159.html
  • Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna
  • Helene OSV

Valters 2-årstårta:

Ljust anslag
    Mörkt chokladfluff 
    Vaniljkräm & grädde m. banan
    Dekorerad med nougatfluff och mörkt chokladfluff.
  • sommarpar

nu kommer tårtorna som jag gjorde till min bror när han gifte sig.

Den första är med deras monogram som de hade på inbjudningskorten osv.

sockerkaksbottnar, rårörda hallon, hallonmousse

Denna tårta är Bali inspirerad eftersom det är dit dom ska på bröllopsresa med "bröllopsparet" på toppen..
    Sockerkaksbottnar, rårörda hallon, geishafluff

fler bilder på min blogg:
    tartprinsessan.blogpot.com

• salsajenny

En "kopia" på den förra babyconversetårtan, allt enligt önskemål. =) (fast jag kunde bara inte med att göra en EXAKT likadan, så jag ändrade lite i färgerna) fylld med hallon- och chokladmousse.

• rimmis

Gräddtårta med maräng, sockerkaka och jordgubbar. Aldrig mer en svensk tårta som våning...

Rimmis love for cakes
  • kajsad

Tårta till en tjej som ska flytta till USA. Chokladbottnar och sen är det bara mjölkchokladmousse för hon är galen i just mjölkchoklad. Den är även spacklad i mjölkchoklad och sen täckt i sp. Flaggor i sp. Dom tog längre tid än jag trodde att göra, typiskt mig Flört

• kajsad

Födelsedagstårta till Filippa som fyllde två år och älskar lila och Nalle Puh Alla figurer är gjorda i mp. Chokladbottnar, nougatmousse, glasscreme och spacklad med chokladgrädde. Täckt m sp.

• kajsad

Våra vänner fyllde 40 och 45 år. De har sju barn totalt och ett åttonde på väg, så det var givet att skoja med dem om detta. Chokladbottnar, rårörda hallon, spacklad m grädde och täckt m sp. Sängen är en vanlig våning med tårta i två lager. Sänggaveln är gjord i fp. Hela familjen är gjord i mp.

Svar på tråden BILDTRÅD nr 12 för tårt- o cupcaketrådarna