• Yarrow

Provera/Pergotime

Hej Alla!
    I denna tråden passar jag nog in!

Har ätit provera och började med pergotime i dag på 5:e  blödningsdagen. Det är vår första kur så här håller vi tummarna för fullt.

Lycka till alla! =)

• Yarrow

Hej hopp!
    Här kommer ja gin igen. Haha, jag har inte riktigt förstått hur det här forumet fungerar än men jag försöker hänga med! =)

Hur går det för alla?

Själv så visade stickan positivt för ÄL i onsdags så nu är det nervöst här ska jag tala om för er!

• Yarrow
    Åh va spännande! Jag är på! =)

BIM
    Tullemo: Bim: 3-4 mars
    Yarrow: Bim: 28 feb
  • Yarrow

mikalala;  Den biverkningen som drabbade mig mest när jag åt provera va att jag blev så s-tans trött. Jag kunde sova hela natten, vara vaken i 4 timmar och sedan sova i 3 timmar, vara vaken några timmar igen och sedan sova hela natten.

Efter ÄL har jag märkt en förändring på mina bröstvårtor. De står ut även när de inte är styva och det har det aldrig gjort annars, kan det vara en bieffekt? Någon som vet?

• Yarrow
    denimbee skrev 2010-02-21 14:25:58 följande:
    gravid kanske??
    Vi får väl hoppas det men jag hade ÄL i onsdags så det är alldeles för tidigt at kolla. Att mina bröstvårtor va konstiga upptäckte jag i fredags så det känns också lite väl tidigt för ett gravidtecken. Kanske bara är en bi-effekt av ÄL, jag har ju aldrig haft det för.
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-21 22:34:01 följande:
    Vi alla får skriva den dagen vi ska ha mens om vi fått ngt eller ej..hehe.. Jag tror dock min dyker upp iaf...
    Ja, jag väntar ju min mens på Onsdag, fick ÄL väldigt sent. Min mens efter proveran kom sent också så jag antar att min kropp är lite sen.
    Dock är den inte sen med att ge mig massa konstiga biverkningar. Kan inte skilja dem från gravidtecken. Idag kräktes jag helt utan anledning och har även fått lite ont i ryggslutet...
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-23 08:35:40 följande:
    Så man kan alltås få ÄL sent också? Jag hade sex runt dom dagar som dom sade å gyn, sen har jag ärligt talat inte haft något lust. Varit helt slut, har varit så mkt på sista tiden :(
    Har du inte kollat med ÄL-sticka? Den ska komma runt 14 dagen  men för mig va det snarare 18 dagen, har det nedskrivet exakt hemma :) Vi har stenkoll på det här. Haha
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-24 22:17:20 följande:
    testat lite då å då... så nja ingen speciell koll på det. Men nu har jag konstig värk i magen titt som tätt, känns typ som mensvärk, så jag vi får la se vart det leder, gravid eller inte gravid. det märker vi...men lite sådär konstiga biverkningar, men men.. skuttar i säng för skola imorrn igen, hatar att plugga....vill vara klar nu :D
    Ja, ifall man inte testar så är det ju lätt att missa om man har ÄL eller inte. Jag har haft spänningar och ont i magen förr utan att det varit ÄL utan förmodligen bara mensvärk. Så jag tycker det är skönt att ha koll på dagarna.
    Såg att jag skrev fel innan. Jag hade inte BIM igår utan på Lördag.

Har testar men det visade negativt men det är väl kanske inte så konstigt heller, hade ÄL för en vecka sedan.

Vi kan byta, du kan få mitt tråkiga jobb så kan jag plugga åt dig :)
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-26 14:12:39 följande:
    Hahahaa, ja du får gärna plugga åt mig :D Skippar det gärna, fast jag börjar komma in i det mer å mer nu så det ska nog gå bra. Är klar med pluggandet ca sommaren 2011. sen så ska jag jobba som bara den, jag längtar till tusen. har jobb nu med men bara helgerna. ok, hoppas det inte kommer ngn mens imorgon nu då! Håller tummarna för dig.. jag har nog bim den 3-4 så vi får la se vad som händer. blir det inget så skippar jag nästa pergo kur och kör längre fram. orkar inte tänka på det just nu när det inte blir ngt, man blir så besviken.
    Ja, det är ju skönt när det väl är slut. Men det är inte så roligt att jobba heller. Haha.
    Nä, jag längtar tills jag blir mammaledig såklart :)

Ja, jag förstår att det kan vara jobbigt. Jag är ju inne på min fösta kul så jag är fortfarandeoptimistisk :)
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-02-27 18:44:49 följande:
    Ja detta är också min första kur :D Nej nu ska jag ta å göra mig klar för jobbet inatt, jobbar ju helger som sagt iaf, men vill BARA jobba, inte plugga.
    Åh, men om det är din första kur tycker jag inte du ska ge upp efter ett försök :)
Svar på tråden Provera/Pergotime