• Yarrow

Provera/Pergotime

Usch ja, det är väntan som är det jobbigaste!

Jag hade BIM igår och såg inte röken utan någon mens men det är inte heller något plus på stickan. Vet att det fortfarande är lite tidigt ändå.

Har varit grymt sugen på salta saker så jag gick ner och köpte en påsa lakrits. Då sa min fästman "Vet du inte vad det betyder när man är sugen på lakrits?"
    Det visste jag inte men det visste visst han...
    Han är optimistisk i alla fall :) Det är skönt.

• Yarrow
    MiHijo skrev 2010-03-01 09:33:35 följande:
    Yarrow: Håller tummarna för dig! När kan det visas som tidigast???? ett + alltså ;) Idag mår jag frutansvärt illa, och har ont i magen..känns som mensvärk. Men jag vet inte, vi får la se ifall det dyker upp ngn mens på torsdag. Jag tror dock det, men kan man kanske testa idag om man är gravid eller det är för tidigt?? Nu ska jag renskriva lite arbete.
    Ja en del kan testa positivt tidigt. Man hoppas ju att man är en av dem :)
    Idag är jag på BIM+2 och det visade inget på stickan. Har ju bara massa billiga test hemma, funderar på om jag ändå kanske bode prova med CB..
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-03-03 08:14:47 följande:
    Hur går det för er? Här har inte ngn mens dykt upp ännu iaf. Men BIM imorrn eller idag :S vet inte riktigt :( men får se. och jag mår än sopm vanligt.
    Va skönt att du mår som vanligt i alla fall. Jag mår jättekonstigt, jag blir illamåeende när jag anstränger mig, har massa flytningar och en massa andra konstiga grejer..
    Idag har jag BIM+4 och jag testade med CB i morse men där va det fortfarande minus.

Ska ringa till gyn idag och se om de kan förklara varför jag mår så dåligt.
  • Yarrow

Jag pratade med gyn idag och hon tyckte att jag skulle vänta en vecka till innan jag testade. Hon tyckte att jag testade alldeles för tidigt för jag hade sen ÄL.

Hon tyckte jag skulle ha lite mer "is i magen". Haha,, inte just is jag vill ha där :)

• Yarrow
    Tullemo skrev 2010-03-04 07:36:28 följande:
    Spännande Yarrow! Jag håller tummarna! Is i magen kan vara svårt :D Jag testade imorse igen och det var neg, så nu väntar jag bara på att skiten ska komma igen så jag kan köra igång med en ny kur!
    Ja, det är väntan som är värst!!
  • Yarrow

Jahopp, idag va jag med om något spännande kan jag tala om. Fick blödning tillsammans med det värsta magknipet jag haft i hela mitt liv. Kräktes och tuppade sedan av på toaletten på jobbet.
    Ambulansen kom och hämtade mig och körde mig till gyn-akuten där de konstaterade att jag fått kraftig mensvärk. KRAFTIG? ja, det kunde man lugnt säga. Jag trodde ett tag att jag skulle dö och det gjorde mina arbetskamrater också. Haha, stackarna va helt livrädda.

Någon timme senare mådde jag bättre och kunde lämna lite andra prover. Jag hade inte varit gravid och min livmoder såg fin ut så med risk för fler kraftiga mensvärkanfall får jag fortsätta behandligen med pergotime den här månaden om jag vill...

Klart jag vill fortsätta. Jag komme rju inte bli gravid utan dem så att tuppa av på jobbet av smärta lite då och då får väl vara värt det. Haha.

• Yarrow
    Tullemo skrev 2010-03-04 20:54:22 följande:
    Men fy vilken otur. Men då vet du ju ialla fall hur det ser ut nu, men jag förstår att det är värt allt! :)
    Ja, det är verkligen skönt att veta vad det är som händer där inne i alla fall :)
  • Yarrow

Ja, jag har precis börjat knapra Pergo igen. Sista mensdagen idag så nu ska jag bara se till att ägglossa igen.
    Peppar på det! =)

Starta en ny tråd, kul att följas åt =)
    Låter konstigt du med konturerna, har du testat igen sen dess?

• Yarrow
    Tullemo skrev 2010-03-10 22:17:40 följande:
    Hej hej! Tråden går ut först 26:e april så vi behöver inte fixa ny ännu! Jag har fortfarande inte fått någon mens och nu börjar jag tycka det känns tradigt att bara gå och vänta...
    Hur många dagar har det gått för dig nu då? Det visar inget på grav-test?
  • Yarrow
    tickelina skrev 2010-03-15 17:56:05 följande:
    Nu har jag ätit provera i 10 dagar och ingen mens. Hur länge väntar ni på mensen? Jag slutade äta den för 5 dagar sen... :(
    För mig kommer den alltid på dag 7 efter sista tabletten.
    En gån guteblev den och jag gfick gula sega flytningar, detta va enligt min läkare mensen. Alltså mens utan blödning så att säga...
  • Yarrow
    K84 skrev 2010-03-17 16:17:03 följande:
    Jag verkar vara i samma situation...har ätit tre omgångar provera och nu sista gången i kombination med pergo (enkel dos) och har kollat hela den här v med ägglossningsstickor, men utan resultat så det verkar inte ha fungerat...hur länge måste jag vänta innan ny omgång eller ska jag ta kontakt med läkaren och eventuellt få dubbel dos pergo....är otålig och ledsen, slutade med mina p piller för 3 år sedan nu för att försöka bli gravid...känner mig så misslyckad... =( och det är jobbigt att bara vänta o vänta och hoppas att det ska fungera, och sedan bli lika besviken varje gång....
     För att börja nästa behandlig måste du ju vänta tills nästa mens.
    Hur många omgångar pergo fick du utskrivet? bara en eller?

Fast är du osäker på något tycker jag du ska prata med din gynekolog faktiskt.
  • Yarrow
    MiHijo skrev 2010-03-25 20:24:21 följande:
    ingen somär gravid ännu? jag ska köra ett test sista gången idag, inte testat sen den frdagen sist jag skrev om. är det inget nu så får det vänta ett tag. för nu blir det flytt om ett par månader, sen massa jobb...och skola.
    Håller tummarna för dig!
    Själv hade jag sen ägglossning den här månaden så jag kan nog inte testa fören om någon vecka.
Svar på tråden Provera/Pergotime