• cosinus

Minirin.. Erfarenheter?

foxy skrev 2010-11-29 10:37:49 följande:

Hampus har problemet kvar å är över 6,5 år nu.. sköterskan säger att för att börja med minirin måste han va HELT olycksfri på dagen.. men vilken 6-åring råkar inte kissa ner sig nån gång ibland?

jag menar en olycka på två veckor på dagtid e väl inte jättemycket?

De flesta skulle jag säga faktiskt. Min 5-åring (6 i maj) har också olyckorpå dagarna än (fast kanske 1 större varannan vecka och så halvblöta kalsonger betydligt  oftare) och det är inget som jag upplever hos hans kompisar alls. Han kissar också konstant ner sig på natten (han vägrar blöjor och har så gjort sen lillebror blev nattorr i somras)

Min dotter har kissat ner sig 2 ggr sen hon var 3 år.

På 6-års verkar det vara rätt ont om kissolyckor så en på två veckor känns som rätt ofta i den åldern enligt mig och jag hoppas verkligen att min son hinner få lite bättre koll innan skolan börjar i höst.

Till oss har barnmottagningen sagt att man börjar prata åtgärder på nätterna först när de fyllt 6 år men vi ska dit nästa vecka och kissa i en specialtoalett så vi får väl se vad de säger efter det. Här verkar de helst skriva ut larm men om det så skulle kopplas till brandvarnaren skulle ändå ite sonen vakna för han sover så sanslöst hårt så vi får väl se vars det landar.
Svar på tråden Minirin.. Erfarenheter?