• mithrandil

Varför byxblöjor

Fru Hennerdal skrev 2010-01-26 22:17:44 följande:
    Vår son bajsar numera för det mesta på toaletten (11 månader gammal). Vi tänker nog gå över till byxblöjor dagtid då det är lättare att dra ner dem när han måste gå på toaletten. Är den torr kan den lätt dras på igen.
    Går han på toaletten? Herre jösses.. är det inte väldigt tidigt? Är imponerad.
    Hur märker ni att han "behöver"?

Känns ju smidigt att slippa byta bajsblöjor och torka hela rumpan eftersom vår 10månaders grabb vägrar ligga still på skötbordet numer.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • mithrandil
    Herden skrev 2010-01-26 22:22:04 följande:
    Till Fru Hennerdal: Jag vet att det egentligen inte hör till den här tråden, men måste få fråga: Hur har ni gjort för att få en 11-månaders att gå på toaletten? Låter väldigt bra så tar gärna ett tips på det... (menar inte att byta ämne på tråden, är fortfarande väldigt intresserad av varför folk använder byxblöjor)
    Ojdå.. förlåt. jag gick visst ot redan i mitt första inlägg. tur att jag inte var ensam.
  • mithrandil
    Fru Hennerdal skrev 2010-01-26 22:29:13 följande:
    Nog för att det är OT, men jag svara gärna :)Vi var intresserade av EC redan innan sonen föddes, men när han väl kom blev allt så omvälvande så det fick stå tillbaka.Ibland har det hänt att han börjat bajsa på nytt när man lagt honom på skötbordet och tagit av blöjan. Ganska tidigt började vi då att snabbt sätta honom över toaletten.När han var ca 9 månader började vi att träna att våga sitta på en egen liten toasits lite då och då. Vi pratar och pussas...jättemysigt!Så fort vi märker att han börjar krysta och jobba lite går vi på toaletten. Han sitter oftast och väntar en stund innan han börjar släppa på igen. Sedan torkar vi det lilla som blir och sätter på ny blöja.Observera att detta inte är en regelrätt potträning! Vi tränar honom inte till något, utan läser bara av hans signale.
    spännande.
    Det måste vara väldigt ovanligt med 11månaders som går på toa.
  • mithrandil
    Fru Hennerdal skrev 2010-01-26 22:40:44 följande:
    Finns ganska många föräldrar som engagerar sig i detta. Intressant tycker jag!ecsweden.se/Nu ska jag sluta vara OT :)
    ja, nu ska jag med sluta.
    Men måste bara tillägga att jag aldrig hört talas om ec innan.
Svar på tråden Varför byxblöjor