Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    inteän skrev 2010-01-27 09:59:45 följande:
    Hur då? Det måste man väl kunna polisanmäla? Eller?
    Jo min sambo polisanmälde det igår, 4000 spänn skulle betalas ut idag annars....
  • anna klara
    rednose skrev 2010-01-27 10:01:07 följande:
    Det kan du absolut polisanmäla.Man kan dock inte åtala någon för identitetsstöld utan raka bevis har jag fattat det som. Obehagligt!
    Han har väl ant  vetat om min sambos alla personuppgifter o gått internetvägen, o skrivit sitt kontonr.... Men nån som jobbar på detta smslån-ställe blev väl misstänksamn, o ringde min sambo o frågade om han tagit ett smslån på 4000 spänn.......

Tur att denna kille va uppmärksamdå..........
    Polisen min sambo pratade med sa att det delas ju au en del skattepapper nu, så det är ju bara o kolla i nåns brevlåda o ta alla uppgifter......
  • anna klara
    pungspark skrev 2010-01-27 00:18:30 följande:
    Haha, jävla smartskalle!
    Vem?
  • anna klara

Ingen som råkat ut för detta??

• anna klara
    Waldo skrev 2010-01-28 16:48:32 följande:
    Vad var det som gjorde att dom blev misstänksamma?

Vet inte... Det enda min sambo fick av han som ringde var hans namn och mailadress. Sen ville han ha kopia på sambons körkort....yeh right...

Man blev lixom misstänksam mot han som ringde oxå...går ju inte att lita på någon....   Han sa att han skulle ringa upp igen, men det gjorde han inte.....

• anna klara
    Liljeblomman skrev 2010-01-29 16:41:31 följande:
    Men har inte din sambo fått räkningen på lånet till sig? De skickar väl den automatiskt till adressen där man är folkbokförd, eller?Och har man inte 1 månads kredittid på fakturan, det är ju inget som ska betalas så på studs? Nej, han som ringde var säkert han som ville ha lånet, så klart! Kanske en ny bedrägerihärva, så kreativa de är...Vilket konto skulle han betala in de där 4000 kronorna på? Man kan nog kolla upp vem som är kontohavaren där på något sätt.
    Nej ingen räkning, det var ju nåt som dom blev misstänkta över o ringde min sambo...Ja vi skulle gärna vilja kolla upp det kontonr, så han får väl maila den mailadressen han fick, o fråga lite. Om den nu stämmer....
  • anna klara

Jaha jävla skit, nu kom det ett sim kort med abonemang i sambons namn, hur lätt är det att skaffa sånt bara i andras namn egentligen?????

• anna klara
    Herr Hagelin skrev 2010-02-09 16:43:22 följande:
    man kan inte det raka bevis heller. nån snodde grabbens identitet o sålde datorer på blocket. (datorer som inte fanns)så folk satte in pengar på deras konto men  det kom ju ingen dator såklart.så börja det ringa hoss oss folk undra var deras dator va.. osv osv det va fan inte kul. men vi tog så mycke fakta vi kunde av dom som ringde o självklart anmälde till polisen. så vi hade namn, telefon nummer (går ju att ha kontantkort som inte går att spåra) me vi hade även 2 kontonummer. o så vitt jag vet så får du inte öppna konto utan att legitimera dig i sverige,  det va en kille o tjej som låg bakom detta.  men polisen la ner förundersökningen i brist på bevis. istället för o kolla vem som står på kontot... skadat
    A fy fan va sne man blir. Ni hade ju endå mycke bevis.... Hur lätt kan det va att göra saker i andras namn egentligen??? Det måste bli hårdare kontroll på folk som vill beställa saker, vet inte hur, men det måste skärpas!!!!!
  • anna klara

FYYYY  FAAAAN!!!!!!!!!!!! Nu fick vi papper idag att nån jävel har tagit 205000 kr i ett lån i sambons namn.... Helvete, man blir ju galen!!!!!!!!

Plus har nån fått ut 3000  på ett sms lån. Va fan ska man göra? Detta kommer fortsätta i all oändlighet.......

Så nu har vi polisanmält för fjärde gången...... Fråga polisen om man kunde byta identitet, men det görs ju inte så lätt..... Helvete oxå!!!

Ant nån jävel som tömmer våran brevlåda före oss........

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(