Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Lamilla skrev 2010-02-22 12:30:55 följande:
    Det har min sambo också nyligen råkat ut för. Det har ställt till med en massa jobb för oss .
    Oj . du får gärna berätta mer, jag är väldigt nyfiken hur det har gått för andra. Inboxa mej gärna.
  • anna klara
    Aaglars skrev 2010-02-22 14:03:23 följande:
    Det kan man hitta på andra sätt. Med tanke på hur denna sida missbrukas tycker jag att den sk BORT!
    JAAAAA det tycker verkligen jag med, efter denna mardrömmen borde den tas bort. NUU!!!!!  Alla såna skit sidor..

Har faktiskt tyckt länge att det är alldeles för mycke offentligt...
  • anna klara
    Det var ingen post idag som inte var våran iaf. Bara från skattemyndigheten, att hans person nr är spärrat nu. Fick en hel drös med papper som jag inte hunnit läsa igenom riktigt än.

Men all post vi får ska iaf gå genom skattemyndigheten. Blir alltså några dagars försening från polisen med deras kopior av polisanmälningarna till oss.  Man vill lixom rusa till polisen med en gång när man får nån skit i brevlådan som inte är våran.

Vi vet att det kommer att komma mera, (så det är bara att ta ett djupt andetag, andas, räkna till 2) det är ju beställt datorer och mobiltelefoner oxå.... och vad idioten nu kan ha hunnit med...
  • anna klara
    Aaglars skrev 2010-02-23 08:37:19 följande:
    Tänker på er Anna Clara.
    TACK!!!!!!
  • anna klara
    bubbelmaja skrev 2010-02-23 22:12:38 följande:
    Först när jag såg din ts, anna klara, tänkte jag att du tagit smslån i din sambos namn. Nu sitter jag här, en lång stund senare, och har läst igenom hela tråden. Fy vad detta skrämmer mig. Jag är sådan som nästan ringer och ursäktar mig om jag råkat få en påminnelse. detta skulle jag aldrig klara. Önskar er all lycka till. Hoppas det löser sig och att detta inte följer er för länge och sätter käppar i hjulet för er.
    Tack!!!!

A nej, vi behöver inga smslån, vi har gott ställt. Ja det är fantastiskt vad en människa (eller dom kan ju vara fler oxå...) kan ställa till med.

Jo men såna är vi oxå, kommer en räkning lägger man in det direkt, så att den ska betalas i tid. Men käppar i hjulet kommer det att bli iom att min sambo nu fått spärra sin identitet, och vi har skaffat hemligt telefon nr hem.

Men min sambo pratade med en polis idag, och enligt dom så verkade det som dom hade 2 st dom skulle förhöra. Det verkar heller inte bara vara en polis som är engagerad i detta fallet, dom verkar vara ett par stycken.

Pratade med en arb. kollega till mej idag. han kan mycket om just datorer, han sa att det är inte alls svårt att göra en annans e-leg.... och inte ID-kort heller.

Det hade min arb.kollega gjort själv som ung. Mest då för att komma in på krogen... men det kan ju inte vara så länge sen, för han är bara 22 år.

Ett sånt falskt ID kort funkar då säkert perfekt att maila eller faxa in till nån bank då, man ser ju inte baksidan o kan ju inte "hålla" i det.
  • anna klara

Nu ringde JAG eniro och hitta och tog bort min sambos namn och nr och allt som hade med honom att göra. JAG gjorde det!!!!

Ingen koll där inte...dom vill inte ha nån sökerhet att jag är jag och att allt går rätt till. Dom bad inte att sambon skulle höra av sig på något sett alls.

Det MÅSTE bli bättre koll!!!!!!!!

• anna klara
    bakeacake skrev 2010-02-24 11:06:20 följande:
    Men från Eniro kan vem som hellst plocka bort nr.. det är inget krav på säkerhet på såna ställen... de hämtar ju sin information från operatörerna, vill man inte ha ett nummer där ringer man och tar bort det.. har ja gjort flera gånger åt min sambo, mamma och pappa.. inga konstigheter..
    Okej men jag tycker det är konstigt att det är så lätt. Fick bort ett nr som bedragaren skaffat, på telia, som stod på min sambo.

Vi läste papperna från skattemynd. där stod det att alla företag har sitt sätt att se på säkerhet. Alla har regler , men ser på säkerheten på olika sätt.

A vad kan man göra, kan inte göra så mycket mer.

Jag skulle iaf önska att det blev mer personligt och att skulle vara väldigt svårt att göra saker.

T o m dom minsta sakerna, det är ju ant där det börjar.
  • anna klara
    guinevere skrev 2010-02-24 13:15:22 följande:
    Och så länge inte affärerna och bankerna förlorar något på det kommer de att fortsätta slarva med kontrollerna. Har själv jobbat i butik och blivit tillsagd av chefer att godkänna betalningar med trasiga betalkort eller makens betalkort eller utan giltigt ID (exempelvis studentleg som inte är ID). Cheferna har resonerat "vi får ju våra pengar iaf". Så som jag ser de behöves att det är bank/affär som står där med lång näsa och blir blåsta på sina pengar. Då tror jag de skulle kontrollera saker bättre.
    A men det låter ju inte klokt!!!!!!  Vilka svin till chefer som säger så!!!! Inte en tanke då att någon oskyldig kan drabbas. Skulle min chef sagt så, så hade jag bett han dra åt helvete o anmält honom!!!!

Oh fan man blir ju galen. Gud va jag ska ligga på telia och easycredit som misstror min sambo, och säger att man inte kan göra någon annans e-leg. För det har ju funkat att göra det.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(