bubbelmaja skrev 2010-02-23 22:12:38 följande:
Först när jag såg din ts, anna klara, tänkte jag att du tagit smslån i din sambos namn. Nu sitter jag här, en lång stund senare, och har läst igenom hela tråden. Fy vad detta skrämmer mig. Jag är sådan som nästan ringer och ursäktar mig om jag råkat få en påminnelse. detta skulle jag aldrig klara. Önskar er all lycka till. Hoppas det löser sig och att detta inte följer er för länge och sätter käppar i hjulet för er.
Tack!!!!
A nej, vi behöver inga smslån, vi har gott ställt. Ja det är fantastiskt vad en människa (eller dom kan ju vara fler oxå...) kan ställa till med.
Jo men såna är vi oxå, kommer en räkning lägger man in det direkt, så att den ska betalas i tid. Men käppar i hjulet kommer det att bli iom att min sambo nu fått spärra sin identitet, och vi har skaffat hemligt telefon nr hem.
Men min sambo pratade med en polis idag, och enligt dom så verkade det som dom hade 2 st dom skulle förhöra. Det verkar heller inte bara vara en polis som är engagerad i detta fallet, dom verkar vara ett par stycken.
Pratade med en arb. kollega till mej idag. han kan mycket om just datorer, han sa att det är inte alls svårt att göra en annans e-leg.... och inte ID-kort heller.
Det hade min arb.kollega gjort själv som ung. Mest då för att komma in på krogen... men det kan ju inte vara så länge sen, för han är bara 22 år.
Ett sånt falskt ID kort funkar då säkert perfekt att maila eller faxa in till nån bank då, man ser ju inte baksidan o kan ju inte "hålla" i det.