• lurv

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Det finns fler nummerupplysningar än hitta.se och Eniro.se, kolla även om han finns med på  118100 och 118700. Ring de isåfall och ta bort honom även därifrån.

• lurv
    anna klara skrev 2010-03-03 00:19:24 följande:
    Nya tag, ska ringa dessa nr i morgon o kolla...
    Du kan kolla upp det på nätet och se om du är med där www.118100.se och      www.118700.se
  • lurv
    anna klara skrev 2010-03-04 00:33:58 följande:
    Okej, det ska jag göra. Det är mycket o många ställen man vill kolla så han INTE finns med....På samma gång vill man inte, för man skulle ju bli såå förbannad om han stod med nånstans, där man har sagt att han inte står med.Man vågar lixom inte kolla. Än så länge har det inte kommit nån post från skattemyndigheten iaf, bara post som är adresserat direkt till min sambo.Som det ju då INTE skulle göra... Vet inte hur snabba vissa ställen och myndigheter är på att uppdatera, men i såna här fall skulle det ju gå på direkten tycker man..Alla företag o ställen har ju sin egen syn på säkerhet, och alla är ju då inte så noga, tyvärr...
    Har du testat att googla på hans fullständiga namn och se vad som kommer upp då? Kanske du hittar fler ställen där han finns med?
  • lurv
    jaghopparhögt skrev 2010-06-09 01:41:03 följande:
    Fast då är säkerheten betydligt mindre om du inte använder dig av koden, du går ju tillbaka i utveckling då.
    Sen har inte skimmningen något med koden att göra, en möjlig skimmning sker när du drar kortet. Skimmning har ingenting med koden att göra utan kortet och cvv-koden.
    Skimmning har iallra högsta grad med koden att göra! Jag har fått mitt kort skimmat och de dom gör är att de sätter på extrautrustning på bankomaten. Den registrerar din magnetremsa på kortet och den filmar även när du trycker in koden. Sedan så tillverkass nya kort med med din kopierade magnetremsa, dock kommer inte alla bankens säkerhetskoder med men tillräckligt många för att de ska få ut pengarna på kontot. Det man kan göra för att förhindra att kortet skimmas är att dölja handen som man trycker in koden med för utan koden så kommer dom inte åt pengarna
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(