• Tittij

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Har oxå råkat ut för REsurs Bank. Tog räntefri avbetalning på Ticket på en resa en gång som Resurs Bank skötte åt dem. Betalade i 2 månader utan problem. Sen stod det tydligen finstilt på baksidan av ett kontoutdrag att man tredje månaden skulle betala uppläggningsavgiften på 295 kr. Detta missade jag. Månad två hade jag dock betalat dubbel insättning mot vad man skulle, men missade då att tredje månaden sätta in 1000 kr nånting +295. Fick ett kravbrev på hur mycket som helst. Var nog runt 500 kr.. Hjälpte inte att jag redan betalat in "för mycket". Jag orkade inte tjafsa så jag betalade kravet oxå.

EFter ytterligare en månad så var mitt lån omlagt till ett räntelån, så jag fick en ny avi med skyhög ränta på, nånstans runt 22%. Ringde upp dem och sa att jag absolut inte bett om att lägga över till ett räntelån, utan hade skrivit på för ett räntefritt lån i 12 månader, mot att jag betalade en uppläggningsavgift. Vet ni vaed jag fick för svar??????????

Exagt ordagrant svarade kundtjänschefen "Jag ber om ursäkt, ser att du har rätt, men vår policy är att när det blir fel så är det våra kunder som får betala för det" Jag trodde han skojade med mig!!! Men icke.... Lånade pengarna av mamma och betalade av hela lånet omedelbums och vill inte ha nåt mer med den bluffbanken att göra NÅNSIN IGEN!! Jävla skiföretag. Fattar inte att de får fortsätta!!!

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(