Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

CuteElliz skrev 2010-03-01 18:57:02 följande:
    skönt dock att de tog er på allvar o spärrade alltihop... det visar ju på att de är medvetna om att saker kan hända... även om det kanske inte hör till vanligheten att ngn stjäl ngn annans identitet, så tycker jag ändå att de inte bara försöker skylla på er... o det är ju positivt i sig, då framstår ju åtminstone de som seriösa (någorlunda iaf) o tar ansvar...
    Ja dom va nog tvungna att ta det på allvar, annars hade dom ju loosat över 200 000 spänn, sen när allt blivit uppklarat.

Ska bli intressant o se hur Felia.. menar Telia, kommer att resonera när dom ser att det är dom som klantat sig. Dom som bara vill sälja saker till varje pris...
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-03-01 23:33:36 följande:
    sant... men iaf... eftersom Telia mest verkar skylla på er (framförallt din sambo) så är det ju positivt med att ett ställe åtminstone tar er på allvar...
    Oxå sant, jo det är bara min sambo som är inblandad. jag är mer emotionellt inblandad.....
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-03-01 23:53:31 följande:
    jo... men jag menar... om inte Telia vill ta er på allvar så är ju egentligen det fel av dem... samma sak med de andra ställena som inte vill ta er på allvar... uppenbarligen händer det ju faktiskt att ngn stjäl ngn annans identitet... tyvärr...
    Men så småningom kommer alla inblandade instanser att förstå vad som hänt. och inse att dom måste bättra på kontrollen. Att tex inte ge ett lån på 200 000 till nån som mailar in sitt ID (falsk) och en  (falsk) lönespec. Och godta det.... Det är ju horribelt.

Idag fick vi iaf vårat nya hemliga hem telefon nr, med posten, från Telia.....
    Alltså, ALL post ska ju gå genom skattemyndigheten nu... OCH komma i deras kuvert...  varför skulle någonting funka??

Men det är klart, skattemyndigheten kanske inte uppfattade att det var NU, I ÅR, som skyddandet at person nr skulle börja gälla....

Kanske skulle funka bättre med trummor och rökringar som kummunikation......
  • anna klara
    lurv skrev 2010-02-27 22:01:20 följande:
    Det finns fler nummerupplysningar än hitta.se och Eniro.se, kolla även om han finns med på  118100 och 118700. Ring de isåfall och ta bort honom även därifrån.
    Nya tag, ska ringa dessa nr i morgon o kolla...
  • anna klara
    Ocean WoW skrev 2010-03-03 14:45:32 följande:
    Anna klara, så otroligt starkt av dig och din sambo att klara av detta. Som du skrev tidigare du verkar gå på som en ångvält. Jag är jätteimponerad av att ni pallar med allt. Hoppas det snart löser sig så att de hittar förövaren och att ni kan skriva av alla utgifter tagna i din sambos namn.Tack för att du delar med dig av det du kan. Det är som att läsa en skräckfilmsföljetång. Men på ett bra sätt: jag har lärt mig jättemycket på hur man ska hantera en sån här situation.
    Åh tack!!! Känns inte som om man har så mycket val.... När man berättar för andra vad som hänt så säger dom ; va?? usch, det är bara sånt man läst om....

Ja, jag med . Man tror aldrig att det skulle hända en själv. Tror faktiskt polisen själva står lite handfallna, det är nog inte såå vanligt att detta händer,

men jag hoppas verkligen dom vet vad dom gör (men det tror jag...) Men man vill själv leka polis... Idag tänkte jag ringa den banken som det stora lånet är taget i och bara undra...nåt...ja vet inte vad....

Och tänkte även gå till det stället där pin koden togs ut, o visa en bild på förövaren o se om han som jobbar där känner igen honom... men jag gjorde inte det...man kanske förstör utredningen för polisen, och det vill man ju inte.

Men det känns såå förjävligt att man ska må som man gör o behöva tänka på detta, min sambo är ju helt oskyldig...

Vill bara ringa utrednings chefen oxå, o se hur det går....

PS, SKAFFA EN LÅST BREVLÅDA, OM NI INTE HAE DET REDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • anna klara
    lurv skrev 2010-03-03 21:49:06 följande:
    Du kan kolla upp det på nätet och se om du är med där www.118100.se och      www.118700.se
    Okej, det ska jag göra. Det är mycket o många ställen man vill kolla så han INTE finns med....

På samma gång vill man inte, för man skulle ju bli såå förbannad om han stod med nånstans, där man har sagt att han inte står med.

Man vågar lixom inte kolla. Än så länge har det inte kommit nån post från skattemyndigheten iaf, bara post som är adresserat direkt till min sambo.

Som det ju då INTE skulle göra... Vet inte hur snabba vissa ställen och myndigheter är på att uppdatera, men i såna här fall skulle det ju gå på direkten tycker man..

Alla företag o ställen har ju sin egen syn på säkerhet, och alla är ju då inte så noga, tyvärr...
  • anna klara

Jahaja, på 118100 fanns han med, med olika uppgifter och bedragarens jävla mobil nr som står på min sambos namn=(=(

Att dom inte skriver ut skostorlek o bank nr oxå....

Ytterligare ett samtal att ringa imon då

• anna klara
    lurv skrev 2010-03-04 06:24:10 följande:
    Har du testat att googla på hans fullständiga namn och se vad som kommer upp då? Kanske du hittar fler ställen där han finns med?
    Hittade honom faktist ingenstans på google, kollade bara dom 5 första sidorna...
    Men 118100 får han ringa in själv, jag testade, det har ju funkat att jag tagit bort hans namn på andra sidor, men inte på denna... Ibland är säkerheten hög....
  • anna klara
    JvH skrev 2010-03-04 15:48:31 följande:
    Tack Anna Klara, i ditt elände har jag lytt rådet å igår införskaffat en brevlåda med lås!Lycka Till i din kamp!
    Tack!!

Va bra!!! Tycker alla ska göra det. Det är iaf en liten försäkring. Har bara så svårt att fatta/ tro  att äcklet varit utanför våran dörr o rotat i våran brevlåda,

men det är vad polisen tror.... Kan bara inte fatta att, och när, han varit här, hemma hos oss...... Är jag hemma kollar jag posten med en gång, låter den aldrig ligga... 
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-03-04 22:23:27 följande:
    trist att det inte har funkat med att få posten via skattemyndigheten... ni får kanske höra av er till dem igen o påminna om det...
    Ja , sambon får göra det. Sen kanske det helt enkelt inte kommit nån post, kan ju vara lite glest med posten ibland. Förutom den posten som faktiskt har kommit då.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(