Dåligt självförtroende-Vad göra?
Hej,
Känner verkligen igen mig och det var så himla skönt att se att det finns fler som har samma problem. Har mått asdåligt för detta i perioder. Det blir ofta sämre när man är stressad för något annat. Har varit med om flera hemska saker i mitt liv vilket några av mina närmaste vänner vet om och min pojkvän. Trots det har jag kämpat på och försökt "hela" mig själv på vägen. Jag har kämpat som fan och har äntligen jobb. Nu känns det som att jag snart blir galen. Alla gamla hemskheter väller över mig, jag mår asdåligt men lyckas någotsånär hålla fasaden uppe. Känner mig fruktansvärt skör och har problemet med att jag rodnar vid fel tillfälle-ex det där med att något ex har blivit stulet som någon skrev och att man blir röd i ansiktet vilket ju gör att folk undrar. Det händer i andra situationer också. Jag har aldrig haft den ekonomiska möjligheten eller vågat sjukskriva mig för att kunna komma igen som en stark person. Tack vare att jag är envis har det gått hyfsat bra men självkänslan är urusel. Har en gång sökt hjälp och bett att få någon att prata med men de tog inte det på allvar. Minlycka i livet är att jag har världens finaste pojkvän som jag kan prata med men tyvärr hjälper det inte. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till men det känns som att snart lägger jag mig bara ner och vilar och skiter vad som händer då.
Jag behövde mest skriva av mig lite och det var skönt att läsa att det finns fler med dålig självkänsla och att det verkar finnas knep och tips att förbättra den.
Kram till er andra!