• Syster Y

    Fortsättningstråd för Malmömammorna 2005

    Fortsättningstråd för malmömammorna 2005


    Medlemmar:

    Maria05 - Klara, född 15 juni 2005 och Axel, född 15 maj 2007
    Syster Y - Morgan, född 21 juli 2005 och Emrik, född 28 juli 2008
    Chemistry - Isabelle, född 10 augusti 2005 och Simon, född 16 maj 2007
    Tirres - Vilmer, född 25 augusti 2005 och Edit, född 25 april 2007
    Faster M - August, född 26 augusti 2005 och Ella, född 27 december 2007
    Lopi - Olle, född 2 september 2005 och Majken, född 4 december 2007
    Lindaloppan - Lukas, född 3 september 2005 och Ella, född 25 december 2007
    Tufs - Saga, född 9 september 2005
    Malinmalin – Julia, född 23 juli 1997 och Thea, född 14 september 2005
    Paulamaula - Julia, född 4 oktober 2005 och Kian, född 7 maj 2007
    Siff - Viggo, född 5 oktober 2005 och Tilde född 19 februari 2009
    Busan79 - Engla, född 5 oktober 2005 och Lova, född 3 september 2008
    Ellen Dellen - Wilhelm (Wille), född 15 oktober 2005 och Signe, född 25 juli 2008
    Beati - Tim, född 16 oktober 2005 och Rebecka, född 15 juni 2007
    Nettie72 - Casper, född 24 oktober 2005 och Noel, född 9 februari 2007
    Nyis - Povel, född 28 oktober 2005, Vera, född 7 aug 2009
    Gummy - Arvid, född 7 november 2005
    Lousa - Christian, född 19 juni 2003 och Gabriel, född oktober 2005

    Gravidlistan...

    Tufs - 31/12
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-27 09:40
    Leia föddes den 1 januari 2010.
  • Svar på tråden Fortsättningstråd för Malmömammorna 2005
  • Syster Y

    Jag skulle precis lägga till Leia på listan när Emrik kom förbi och hamrade på tangentborden. Och alltså publicerade inlägget. Suck! Jag ber om ursäkt för det.

  • Siff

    Ja det händer inte mycket här i vår tråd. Bra att du strartade en ny iaf Syster Y... så vi kan ha lite koll på varandra Är alla på fb istället. Jag få väl söka reda på er i så fall. Ta hand om er alla i detta ljuvliga väder.
    Kramar från mig som ska ut och sätta mig i trädgården i solstolen med en kopp kaffe inte varmt men sol!!

  • Paulamaula

    Hej!
    Vad bra att du startat en ny tråd Syster y!!  Jag tror att det är få som har hittat hit bara... hur är det med er alla? Jag är just nu lite krasslig med feber och förkylning men inget farligt. Barnen för en gångs skull är friska!  Men det går vattenkoppor på dagis så kanske åker dom på det ...men det är lika bra att dom får det...
    Nu längtar jag till våren! Skall bli kul och se allt börja växa igen, som lökarna man satte ner växer till sig till fina blommor! Är granska trött på vintern fast än det är mysigt för barnen å åka pulka och leka i snön. Hur har ni andra det??
    Hade varit så kul och ses ngn dag!!
    Kram Paula

  • Syster Y

    Nix, jag är inte med på fb!

    Krassligt är det här hemma också. Jag tror inte att vi har varit helt friska samtidigt sedan september. Nu har Morgan åkt på en ny omgång av halsfluss och på tisdag ska han få opererat bort halsmandlarna. Operationen är främst för att han ska slippa återkommande halsinfektioner, men läkarna tror att han ev. kommer att bli bättre på att äta efteråt också. Kanske kan allt matstrul vi har haft med honom bero på att han i hela livet har haft förstorade halsmandlar. Vi får väl se hur det blir. Jag hoppas verkligen att det blir en förbättring.



    Snart är det även dags för ny hjärtundersökning på Emrik. Jag är lika nervös varje gång. Han följer sina vikt- och längdkurvor bra i alla fall (1½-årsbesök på bvc igår), så jag hoppas att hjärtfelet inte har blivit värre.


     


    Nej, fler barn blir det verkligen inte här! Jag har fullt upp med att oroa mig över de två jag redan har!

  • Lindaloppan

    Hej
    En till som hittat hit. Ja vi har fastnat i vabbträsket i en vecka nu. Ella har haft feber och varit jätteförkyld. Veckan innan var Lukas hemma sammanlagt två dgr. Idag kräkte han hemma hos "farmor" och vi håller tummarna för att det inte är vinterkräksjukan som just nu går på hans dagis. Vi hoppas det bara är så att han krängt massa godis och sånt hos henne - han mår lätt illa om han äter för mycket och kräker lätt då.

    Själv är man frisk och försöker jobba på när det inte är ens tur att vabba.

    Kram på er

  • Lindaloppan
    Lindaloppan skrev 2010-01-29 19:08:14 följande:
    HejEn till som hittat hit. Ja vi har fastnat i vabbträsket i en vecka nu. Ella har haft feber och varit jätteförkyld. Veckan innan var Lukas hemma sammanlagt två dgr. Idag kräkte han hemma hos "farmor" och vi håller tummarna för att det inte är vinterkräksjukan som just nu går på hans dagis. Vi hoppas det bara är så att han krängt massa godis och sånt hos henne - han mår lätt illa om han äter för mycket och kräker lätt då. Själv är man frisk och försöker jobba på när det inte är ens tur att vabba.Kram på er
    Jo då har Lukas fått maginfluensa. Han verkar bra idag men inatt var det freakin´horrible! Vet inte dock om man ska kalla det vinterkräksjukan men det var en jobbig natt.
  • chemistry

    Nu hittade jag också hit. Tack för trådstarten syster y!
    Jag är också lite krasslig. Var hemma i tisdags m feber o förkylning men sen blev Isabelle också dålig så jag fick vabba istället ons-tors. Ville nog tillbaka till jobbet för tidigt för idag mår jag dåligt igen. Trist!
    Längtar också jättemycket till våren, snön har varit kul men nu tycker jag att jag fått tillräcklig dos av det.

  • Siff

    Så tråkigt att höra att alla är sjuka. Här har det varit lite små snuvigt hos barnen men peppar peppar inget mer. Vi åker snart på skidsemester så de får gärna fortsätta att vara friska. Krya på er alla sjuklingar!!

    Syster y - hoppas det går smidigt och bra med operationen.

    Nu är det 1 månad tills jag börjar jobba 3 dagar/veckan... och det är 19 dagar tills Tildes fyller 1 år.

Svar på tråden Fortsättningstråd för Malmömammorna 2005