Inlägg från: lennartsdotter |Visa alla inlägg
  • lennartsdotter

Män som föder barn.

Det är väl upp till dem själva att bedöma? Om en biologisk kvinna väljer att leva som en man, uppfattar sig som man och kanske tom. genomgår medicinsk behandling för att bli mer man biologiskt... vem är jag att säga att den personen inte är man?

Att välja att behålla sitt reproduktionsorgan är väl fullständigt rimligt om man vill skaffa barn i framtiden.

• lennartsdotter
    Mrs CkE skrev 2010-01-27 14:29:52 följande:
    Äter man inte massor med hormoner när man genomgår ett könsbyte? Hur påverkar det barnet i magen? Sedan så tycker jag det är onaturligt och jag kan inte låta bli att bli äcklad när jag ser en "man" med gravidmage. Man eller kvinna? Ingen aning. Kvinna, skulle jag nog säga.
    Självklart måste man hålla upp med hormonbehandlingen under graviditeten (och eventuell amning).
  • lennartsdotter
    Kimban skrev 2010-01-27 14:37:47 följande:
    Jag förstår bara inte varför dom vill skaffa biologiska barn eller vänta barn kanske är rätt ord. Om de byter kön är de ju för att de inte känner sig "hemma" i sitt kön, vilket är helt okej men att då bli gravid och föda barn som endast kvinnor kan göra tycker jag är märkligt.
    Tror du driften att sjaffa barn försvinner bara för att man anser sig ha fötts med fel kropp?
  • lennartsdotter
    Mrs CkE skrev 2010-01-27 19:49:51 följande:
    Jag menade mer effekterna av hormonerna. Inte går det ju ur bara för att man slutar? Kan ha fel, vet inte mycket om sånt. Men förmodligen är det väl okej så vitt man vet, annars tror jag inte att någon skulle gå med på att göra ivf eller vad dom nu gör.
    Effekten testosteron (i det här fallet) har försvinner när intaget upphör. De "manliga" attributen som testosteronet ger kommer också att försvinna så det blir ju ett steg tillbaka i manligheten s a s.
  • lennartsdotter
    Kimban skrev 2010-01-28 09:04:16 följande:
    Jag menar inte att viljan att få barn försvinner, men att vänta barn att vara gravid är något KVINNOR är män kan inte bli gravida, därför tycker jag det är märkligt att de vill vara gravida och vänta ett barn när de inte anser sig vara kvinnor.Men stötande tycker ja inte det är, ja bryr mig inte så mycket om det. Bara att jag reflekterat över att jag tycker det är underligt att inte vilja tillhöra ett visst kön för man känner att man tillhör ett annat och sen vilja vänta barn!
    Det finns kvinnor som inte vill bära fram ett barn men de gör det för att de trots allt vill ha biologisk avkomma. Det är väl därför inte konstigare att en man med möjlighet att bära fram ett barn gör det om han vill ha biologisk avkomma. Det är ju hans enda möjlighet.
  • lennartsdotter
    Kimban skrev 2010-01-28 12:20:03 följande:
    Nu är ju det iof inte ända sättet att få biologiska barn men men...
    Nej visst. En kvinna som tänker byta kön kan självklart frysa ner ägg och sedan få dem befruktade och insatta i en surrogatmamma, men varför gå över ån efter vatten?
Svar på tråden Män som föder barn.