Jag igen...
Om du har hål i tänderna spelar ingen roll. Snarare är det så att gelen dödar bakterier och bör därför inte vara någon fara utan snarare tvärt om! Detsamma vid tandköttsinflammation då det är bakterier som orsaker inflammationer. När jag blekte hos tandläkaren sas det inget om det skulle vara något problem i alla fall. Prova en gång och se hur du upplever det vetja!
Hittade denna info. från "min" leverantör:
Fråga: Kan tandbleknings skada mitt tandkött?
Svar: Tandblekningsmedel har inga ofördelaktiga effekter på tandköttet utan förbättrar oftast hälsan på tandköttsvävnaden.
Fråga: Mina tänder är känsliga, kan jag bleka tänderna ändå?
Svar: Om dina tänder är känsliga behöver du förkorta tiden för varje behandling. Du kan även borsta dina tänder med tandkräm från Sensodyne som rekommenderas av tandläkare världen över. Sensodyne?s tandkräm har en hög koncentration av Potassium Nitrat som mildrar nervtrådarna och tar bort ilningar i tänderna.
Fråga: Finns det några bieffekter?
Svar: Det finns inga betydelsefulla bieffekter. Några patienter kan känna en tillfällig känslighet i tänderna under behandlingen och andra har rapporterat viss känslighet i tandkött och gamla fyllningar. Irritation i tandköttet försvinner oftast av sig själv efter ca 1-3 dagar från behandlingen påbörjats samt omedelbart då behandlingen fullföljts eller avslutats. Ilningar och känslighet i tänderna kan motverkas genom att skölja munnen med flour eller använda tuben med Desensitiser medel.