• gimatah

Ännu ett vidrigt sätt för västerlänningar att utnyttja fattiga på

Blev riktigt BEEEP förbannad när jag såg programmet på TV4 om hur Indien producerar bebisar till västerlänningar som om det vore produkter.
    Ett barn är en gåva inget som man ska bestämma hur som och sätta till världen för att man själv är en stor jäkla egoist.
    Det finns hur många föräldrarlösa barn som heslt i denna världen kan vi inte ta hand om dom först innan folk börja tillverka bebisar och utsätter fattiga kvinnor för fara bara för att man bestämt sig för att man vill ha ett barn.
    Jag vet att man kan bli frustrerad om man inte lyckas bli gravid på naturlig väg, men det ger en inte rättigheten att spela med andras liv.

• Svar på tråden Ännu ett vidrigt sätt för västerlänningar att utnyttja fattiga på
  • puss

men herregud så kortsiktigt och trångsynt.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • vindil

Är det även så att rika indiska par även använder sig av denna metod?

• Suzy QX

Nä kan inte heller förstå varför man väljer att "producera" fram barn när det finns så många oönskade redan "färdiga".

• vindil
    Suzy QX skrev 2010-01-28 12:03:59 följande:
    Nä kan inte heller förstå varför man väljer att "producera" fram barn när det finns så många oönskade redan "färdiga".
    För att det inte är så enkelt med adoptioner.
  • Suzy QX
    vindil skrev 2010-01-28 12:53:39 följande:
    För att det inte är så enkelt med adoptioner.
    Är det verkligen enklare åka till annat land och beställa ett "nytt" barn istället för att begära adoption av något som redan finns (exempelvis på barnhem)?

Handlar det om inseminationer av kvinnor i dessa länder? Så att det per automatik är hälften mannens barn som han får "ta över"?
  • Trollmamma till 4
    Suzy QX skrev 2010-01-28 13:17:07 följande:
    Är det verkligen enklare åka till annat land och beställa ett "nytt" barn istället för att begära adoption av något som redan finns (exempelvis på barnhem)?Handlar det om inseminationer av kvinnor i dessa länder? Så att det per automatik är hälften mannens barn som han får "ta över"?
    Undrar detsamma!
  • Mealla

Ofta sa handlar det val om att kvinnorna ar surrogatmammor, dvs barnet de bar ar inte deras biologiska. Jag tycker inte att det ar fel med surrogat om det sker under kontrollerade former. Nu har jag inte sett dokumentaren, sa jag uttalar mig inte om den, men jag tycker det ar himla trangsynt att lagga sig i hur andra valjer att skaffa sina barn. 

• isisisis
    De kanske vill ha sina egna gener?

Och de kanske inte FÅR adoptera.Det är VÄLDIGT speciella regler.
    Eller så kanske de inte "tror" å adoption.

Alla länder som tillåter surrogatfödsel är inte lika "illa" som Indien.

I andra länder får de betalt oavsett graviditetens utgång.
  • isisisis
    Suzy QX skrev 2010-01-28 13:17:07 följande:
    Är det verkligen enklare åka till annat land och beställa ett "nytt" barn istället för att begära adoption av något som redan finns (exempelvis på barnhem)? Handlar det om inseminationer av kvinnor i dessa länder? Så att det per automatik är hälften mannens barn som han får "ta över"?
    Ett barn som blir adopterat ar ofta en känslahela livet av att ha blivit lämnat.
    Det är inte samma frågeställning vid anonym spermiedonation eller äggcellsdonation.
  • isisisis
    Av  samma anledning man skaffar sig ett eget barn!
    Att man behöver en surrgatmoder som bär barnet utan genetisk koppling är ofta för att ens livmoder är obrukbar.
    Man kan ha haft cancer el liknade.
Svar på tråden Ännu ett vidrigt sätt för västerlänningar att utnyttja fattiga på