Ivf våren 2010 i Göteborg-1a barnet?
Hej, tänkte att jag kanske också kunde platsa här ?
Jag har inte varit så aktiv här på familjeliv tidigare i alla fall inte som "skribent"; faktum är att det här nog är mitt första inlägg. Jag brukar kika igenom forumen ibland, men har inte liksom känt för att vara med förrän nu. Men ni verkar vara ett härligt gäng här, och det skulle vara roligt att få vara med.
Jag och min man har försökt få barn i nästan exakt 2 år nu. När vi hade försökt i lite drygt ett år bestämde vi oss för att söka hjälp, och vi har nu genomgått en utredning. Min man har tagit spermaprov och jag har tagit diverse blodprov, genomgått en titthålsoperation och blivit spolad. Resultatet av utredningen blev att min man har ett lite för lågt spermieantal, och min ena äggledare är fullständigt fullproppad (orsaken är oklar och man gjorde inget åt detta eftersom det ska fungera med en äggledare). Läkarna sa trots detta att det skulle fungera för oss, men det har det ännu inte gjort. Vår läkare har därför skickat en remiss till Sahlgrenska och han trodde att vi skulle få genomgå IVF. Vi går och väntar på att få hem brevet med kallelsen, och inom ramen för vårdgarantin, så borde den komma senast i april. Trots att det bara är två månader kvar tills dess så känns det som en evighet.
Ni som redan har fått kallelse och eventuellt varit på möte: Hur länge fick ni vänta på kallelse? Hur långt innan mötet fick ni kallelsen? Vad hände på första mötet?
Några av er hade redan påbörjat behandling. Hur lång tid tog det från första mötet till behandlingen startade?
Trevlig helg på er alla