• 3way

utredning några fler

Jag ringde idag, kommer få ett samtal inom 3 månader (?!)  Så nu är de bara att vackert vänta. Vad kommer de göra med oss?  Vad är de för frågor man ska svara på?
    Min sambo är inte speciellt glad i att gör detta, han tycker de är jobbigt.  Men kan man inte så måste man söka hjälpa förklarar jag.

Jag tror de är mig de är fel på. Känns så.

• 3way
    3way skrev 2010-05-03 10:52:44 följande:
    Jag ringde idag, kommer få ett samtal inom 3 månader (?!)  Så nu är de bara att vackert vänta. Vad kommer de göra med oss?  Vad är de för frågor man ska svara på? Min sambo är inte speciellt glad i att gör detta, han tycker de är jobbigt.  Men kan man inte så måste man söka hjälpa förklarar jag. Jag tror de är mig de är fel på. Känns så.
    Vi har försökt sen dec 2008
  • 3way
    Sarasvensson87 skrev 2010-05-05 13:51:54 följande:
    Hej! Min sambo och jag har sedan 18 månader tillbaka försökt bli gravida, aldrig lyckats! Jag har varit på gyn flera gånger och lämnat blodprover och även fått äggledarna spolade, de sa att allt såg bra ut! Så då trodde ju jag och min sambo det. I går ringde doktorn och sa att jag har dålig ägglossning, det såg han på ett blodprov de tog förra året i februari! Alltså 15 månader sedan och jag får veta det nu?!:s Han sa att jag och min sambo har ungefär 2 % chans varje månad då jag har äl att bli gravida, alltså nästan lika med noll! Så nu ska vi bli skickade till inferilitetsklinken i örebro. Jag trodde ju aldrig att vi skulle vara ett par som måste ha hjälp för att bli gravida, alltid trott att det bara tar lite längre tid för oss, men i går fick jag ju höra hur det låg till och jag tycker att det är jätte jobbigt, gråten i halsen och bara tanken att vi måste ha hjälp för att bli gravida får mig att känna mig misslyckad. Vi är ju så unga, jag blir 23 i sommar och min sambo 26, så känns overkligt!
    Usch, jag vad hur de känns. Man tror att "de händer aldrig oss" så gör de det. Jag är ju 21 och han 25 så de är ju bra att man tar tag i de så tidigt som möjligt om man börjar bli misstänksam.  Jag vill bara veta vad som är fel på oss med. De finns kvinnor som blir gravida helt oplanerat, och för oss händer inte något på 15månader.
  • 3way

Jag har gått lite från och till UM och de sa att vi bör kontakta för att få utredas, så nu tog jag tag i de. Inte alls varit sugen på att utredas för att de ska komma "naturligt" men ibland måste man ju hjälpa naturen på traven. Min pojkvän vill absolut inte utredas så jag har inte ens vågat säga något till honom än. Säger de till honom när vi får våra papper och ett datum är satt. OM han total  vägrar ändå så tänker jag utreda mig själv för prolaktin och PCO om de inte är fel på mig är de ju på honom "felet" sitter. 

Hoppas han vill utredas, jag vill verkligen veta vad som är fel.   Vi har pratat lite löst om att adoptera om de är så att vi inte kan få barn.    Ett steg i taget iallfall.   Vi vill också ha barn "unga" om jag blir 30 och barnlös så skaffar jag inte barn. Jag har velat ha barn sen jag var 17år, men inte haft något fast förhållnade som velat ha barn med mig. Men nu känns de rätt efter 4års förhållande och sambos i 3år.

• 3way

ÄL pos igår men neg idag.  Men jag måste erkänna  att jag var sjukt kåt och våt igår. Han bjöd ut mig på fin resturang igår och körde hem så jag kunde ta 2 glas. Fick till de 2ggr igår.

Pratade även lite bebisar igår och de finns inget härligare när han säger att han verkligen vill ha barn nu och han tycker de är jätte tråkigt att de har dröjt så länge för oss att bli gravida.  Pratade även en del om utredning och han verkar ha en mer pos. inställning till de nu.  <3 <3  Hans närmaste arbetskamrat har gjort IVF och innan de utredning så de har pratat en del om de och de är nog viktigt. Inte alls lika "skrämmande" längre för honom.

De kan ju också vara en "tillfällighet" att man bara har problem att göra ett barn  men nästa kan komma natruligt.

Vad tror ni om PH värden och sånt. Kan de vara något som gör att de inte funkar, att sperimerna dör när de kommer in i mig om jag inte har rätt PH eller nåt?

• 3way

Har just fått reda på att en till vännina blivit gravid och är troligt vis i vecka 10. De har bara pratat om att ha barn också blev hon de med en gång. Här går man och är inne på sitt 18 försök. Jag känner mig faktiskt inte ens glad för hennes skull. Vill också!

Mina ÄL stickor har gett ordentligt med utslag under helgen och idag inget så man får hoppas på de bästa trots att jag bara var på dag 11 och 12 i cykeln i helgen.

Har fått papper idag om utredning som ska fyllas i, ska dit i Juni om de inte har tagit sig innan dess.

har haft infektion i kroppen och ätit Ipren ! vilket inte ska vara så bra om man förösker bli gravid (?)  Vad är de som inte är bra med Ipren? Har jag sumpat chansen nu iallfall?

Lycka till ni  andra.

• 3way

Idag kom mensen, på dag 35 i cykeln, den hoppar runt som vanligt men börjar hålla sin inom 40 dagars interavll som tur är. Har använt ÄL test nu i 2 månader och haft se när vi "skulle" och självklart lite där i mellan för att vara på säkra sidan, men självklart blir ingen unge gjord !? : . ( 

Denna månden ska jag köra med både ÄL stickor och CB ÄL test för att se om de bägge tycker att jag har ÄL samtidigt. De skulle inte förvåna mig om de kommer visa olika.  Fick åter igen tårar i ögonen när jag fick  se att mensen hade kommit. Får hoppas på vårat 18onde försök nu då. Väntar på utredning.

• 3way

Fått tid för första träff angåedne utredning 17/7  Undra vad de kommer säga. äntligen får man reda på "felet"

Får man remisser till blodprov på vanlig VC eller?
    Var man i samma rum som sin sambo hela tiden under underskökning också? :S

• 3way

Fasiken också. Nu har han vänt fullstädnigt  och vill absolut inte gå till någon form av utredning  "De ska komma naturligt" tycker han. Men jag säger till honom att de kanske de aldrig gör, jag tror dess värre att de är något som är fel både på dig och mig.  Har ju som sagt fått en tid i mitten av Juli så vi har lovat varandra att sexa varje dag för att inte missa någon chans.

Som de verkar nu vill han inte till doktor, han vill inte veta vad felet är och bara de tycker jag säger att han vet mycket väl att en stor del  av problemet ligger hos honom, tänker inte dra upp varför här men han har en bov i dramat.

Får väl hoppas att de löser sig. Om han inte följer med till utredning vet jag inte vad jag gör?  Tänk om jag aldrig kommer få barn med denna man, då vet jag inte vad jag tänker göra !? Min önskan är så stor.

• 3way
    Hejåhå skrev 2010-06-15 20:23:53 följande:
    Jag förstår inte, varför vill de inte följa med på utredning för? Man är väl två om att skaffa barn?
    Jo man är två, men han tycker de är ett sådant jobbigt problem. Han vill inte dela med sig om detta problemet med någon. Har  e väl rädd att han ska träffa någon han känner eller känna sig trampad på eller nåt. Ja menar finns de något som är mindre omanligt en att man inte kan knulla fram en unge? Vi är ju så unga också och de känns så konstigt att be om hjälp när man är så ung och frisk, ja menar vi har inte ens någon förkyldning mer en en gång om året och mår toppen men ett barn kan vi inte baka. De borde ju vara som lättast att baka  barn i våran ålder, tycker jag. Men icke. Har aldrig hört talas om någon som har haft probelm med att göra barn i våran ålder.

suck

Hoppas  jag får med honom
  • 3way

Lösningen på problemet kan man inte lösa här.  Men man tror ju aldrig att något drabbar en själv. Precis som i olyckor och allt annat, men någon gång bör man väl drabbas av något?   De är bara att hoppas på ett litet mirakel och hoppas på att de finns en gud som tycker om mig lite.

• 3way

Man tycker ju att de bör funka om man sexar varje dag inprincip och dessutom somnar, ligger kvar högt med rumpan i minst 30minuter, men oftasta så somnar jag några timmar sådär. Hoppas de funkar denna månaden. Tempar och använder ÄL stickor varje dag också. tar extra vitaminer, äter nyttigt, rör mig varja dag, jobbar. Men om de inte tar sig inser jag mer och mer att de inte är vårat "strategi" som de är fel på utan något med äggen/sperimierna/ÄL eller nåt annat.

Får som sagt se vad de säger i mitten av juli då vi ska på våran första träff för utredning. Men jag får reda på innan om jag blivit gravid denna månaden :)

• 3way

De enda lilla fel jag gör i våran barnverkstad skulle väl vara att jag röker och festar varannan vecka. Men de borde funkat dessa 2åren vi försökt  med dessa småfel steg. Röker inte så mycket utan kanske 6st om dagen.

• 3way
    Bonnyblew skrev 2010-06-22 19:59:21 följande:
    Jag tror inte ni gör nåt fel, folk som äter p-piller, röker, dricker, är jätteöverviktiga mm.. lyckas ju. Det är väl som sagt bara svårare..

Hoppas du plussar nu då ;)
    jo de är ju lite så jag har resonerat med.  de måste ju funka någon gång för oss också .  Att blir med barn handlar om rena turen från min sida. Om man både röker, knarkar, dricker osv. men ändå blir gravid kanske omedvetet så är de ju ödet eller ren tur att man lyckas.
  • 3way

Ja man kan bli avundsjuk. Jag har slutat pratat med många av vännerna som väntar barn eftersom jag inte kan med att se deras magar och hur glada de är, när jag vet att jag har försökt långt innan de ens försökt att bli gravida. Tråkigt men sant.

Svar på tråden utredning några fler