Sarasvensson87 skrev 2010-05-05 13:51:54 följande:
Hej! Min sambo och jag har sedan 18 månader tillbaka försökt bli gravida, aldrig lyckats! Jag har varit på gyn flera gånger och lämnat blodprover och även fått äggledarna spolade, de sa att allt såg bra ut! Så då trodde ju jag och min sambo det. I går ringde doktorn och sa att jag har dålig ägglossning, det såg han på ett blodprov de tog förra året i februari! Alltså 15 månader sedan och jag får veta det nu?!:s Han sa att jag och min sambo har ungefär 2 % chans varje månad då jag har äl att bli gravida, alltså nästan lika med noll! Så nu ska vi bli skickade till inferilitetsklinken i örebro. Jag trodde ju aldrig att vi skulle vara ett par som måste ha hjälp för att bli gravida, alltid trott att det bara tar lite längre tid för oss, men i går fick jag ju höra hur det låg till och jag tycker att det är jätte jobbigt, gråten i halsen och bara tanken att vi måste ha hjälp för att bli gravida får mig att känna mig misslyckad. Vi är ju så unga, jag blir 23 i sommar och min sambo 26, så känns overkligt!
Usch, jag vad hur de känns. Man tror att "de händer aldrig oss" så gör de det. Jag är ju 21 och han 25 så de är ju bra att man tar tag i de så tidigt som möjligt om man börjar bli misstänksam. Jag vill bara veta vad som är fel på oss med. De finns kvinnor som blir gravida helt oplanerat, och för oss händer inte något på 15månader.