Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Abort position

Liberal. Det finns helt klart tillfällen då en abort vore att föredra, men jag skulle inte gå så långt som att kalla det moraliskt fel att inte göra det.

Den här tråden kanske vore bättre som en omröstning?

Credulity kills - Carl Sagan.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Free Spirit skrev 2010-01-31 17:10:21 följande:
    Ingen tvil: Blanding av Den ultrakonservativa og konservativa positionen!! Om Barnet ble til ved en voldtekt eller incest så har banrnet samme verdi som om at det ble til i kjærlighet og er mer en ønsket til verden. Barnet har samme verdi som sin mamma og har like mye rett til å leve.
    Vad gör man om både mammans och fostrets liv är i fara och mamman kan räddas genom abort?
    Credulity kills - Carl Sagan.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Aronia:
    Svara gärna på frågan i inlägget ovanför ditt.
    Krake skrev 2010-02-09 14:18:39 följande:
    Det jag inte fattar är hur du tänker dig att barnet ska överleva om inte kvinnan gör det. Om vi i praktiken säg i v. 14 har en situation där kvinnans liv hotas av graviditeten, då ska vi alltså INTE göra abort. Då dör kvinnan. Hur ska barnet överleva då?
    The candle flame gutters. It's little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir. - Carl Sagan.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Krake skrev 2010-02-10 05:13:13 följande:
    Syftar du på mig? Nej, jag tycker inte att vi ska förbjuda ejakulationer. :-O
    Nej, på ett inlägg som togs bort där Aronia valde den ultrakonservativa positionen. Och det var frågan om hur man gör när både mamma och barn är hotat.
    The candle flame gutters. It's little pool of light trembles. Darkness gathers. The demons begin to stir. - Carl Sagan.
Svar på tråden Abort position