Abort position
Eh, men om graviditeten hotar mammans liv - detta är inget extremfall utan förekommer relativt ofta t ex när det gäller utomkvedshavandeskap - hur ska då fostret överleva om mamman dör?
Eh, men om graviditeten hotar mammans liv - detta är inget extremfall utan förekommer relativt ofta t ex när det gäller utomkvedshavandeskap - hur ska då fostret överleva om mamman dör?
En graviditet på 100. www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Utomkvedshavandeskap/
Och här är en länk till en artikel om WHO:s globala studie om antalet aborter i förhållande till lagstiftning: www.nytimes.com/2007/10/12/world/12abortion.html
Jag tror du missförstår mig på något vis. Enligt den "konservativa hållningen" skulle abort vara tillåtet för att rädda kvinnans liv. Dock är det så, att de flesta aborter inte sker för att rädda kvinnans liv, utan för att kvinnan _vill_ avbryta graviditeten.
Jag tycker inte det är så viktigt för frågan om fostret är en människa eller inte. Där kan nog var och en ha sin personliga uppfattning. Faktum är att jag inte ens tycker det är så intressant.
Det du skriver - eller nej, förlåt, klipper ut från en annan internetsida - viva la vida, är ett gäng åsikter om moderskapets plikter som är helt subjektiva.
Medicinska skäl för att avbryta en graviditet förekommer riktigt ofta. Det har vi ju redan slagit fast. 1 % av alla graviditeter är utomkveds, t ex, vilket motsvarar åtminstone ett tusental i Sverige varje år.
Syftar du på mig?