Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Det ringer i öronen!

Pinkylee skrev 2017-10-19 20:20:52 följande:

Jag var hos läkaren i måndags för samma orsak.

Alla prover var jätte bra, även blodtryck 115/70 och puls.

Inget konstigt i öronen, och inget tryck i huvudet eller andra fel i huvudet ????.

Ska tillbaka på måndag igen om det inte har slutat.

Alltså, det tjuter/ringer i båda öronen, även när jag håller för öronen.

Haft den konstant i 1 1/2 vecka nu..

Skit jobbigt!! :'(

Blir orolig på ett sätt, samtidigt som jag emellan åt är helt lugn och litar på läkaren som sa att det inte är något farligt och att jag borde sluta oroa mig över det.

Hoppas på att det slutar tjuta i öronen efter förlossningen, vill ha det som vanligt igen..

Håller tummarna för stt tinnitusen släpper. Jag tappade hörseln på ena örat under graviditeten och har sedan dess extrem tinnitus på det örat... Så vet hur jobbigt det är...
  • lilaemma
    Evvebumman skrev 2017-10-20 18:12:14 följande:

Jag väntar på att få komma till läkaren på tis för att göra ett hörseltest och bli undersökt i öronen, har dock ej nåt problem att höra. Har bara detta susande på bägge öronen och ibland så piper det till i vänster öra. Jag hoppas verkligen detta är enbart pga av graviditeten och att det försvinnner efter förlossningen ????

Bra att de kollar. Det är inte säkert man märker om man bara tappar vissa frekvenser... De flesta människor har lite sus och pip i öronen, men börjar man tänka på det blir det värre...
  • lilaemma
    Evvebumman skrev 2017-10-24 12:47:45 följande:

Ja då hade man kollat hörsel, hörde alldeles utmärkt. Ingen hörselnedsättning och trumhinnor såg också fina ut. Då är det bara hoppas att detta ger sig efter förlossningen då. Bara några veckors susande kvar ????????

Det låter ju bra! Hoppas att det ger sog för dig.
  • lilaemma
    Evvebumman skrev 2017-10-24 17:29:30 följande:

Tack, dock känns det jobbigt om detta ska fortsätta i två mån till ???? men är väl bara vänta och se. Har du nåt tips för att försöka att ej fokusera så mkt på ljudet?

Eftersom du har bra hörsel kan du störa ut det med andra ljud, på med hörlurar och lyssna på musik eller annat... Eller bara håll dig sysselsatt, djupt engagerad i något...
Svar på tråden Det ringer i öronen!