• Anonym

    Men jag får ingen uppmärksamhet alls..

    Jag väljer att posta anonymt för detta är något jag funderat över  länge. Jag blev inspirerad av tjejen som tycker att det är besvärligt med all uppmärksamhet på krogen och vill vara ifred.
    Jag har ett direkt motsatt problem. Jag får ingen uppmärksamhet alls!

    Jag tar det direkt: jag är inte ful, inte fet, inte otrevlig, inte konstig, inte för full, inte desperat. Inget av det där. Jag är tvärtom en sällskaplig och social tjej, snygg säger vissa, vacker säger de flesta. Gamlingar gillar mig så jag sägs ha ett utseende som påminner om gamla svartvita filmstjärnor, Rita Hayworth och Audrey Hepburn. Klassiskt. Jag klär mig elegant, inte för trendigt, utan modernt och kvinnligt, inte tantigt.
    Jag är också välvårdad, minimalt med makeup, hår som är glansigt och välskött.
    Jag är inte så ung som tjugofem, inte heller så gammal som fyrtio.
    Jag dricker sparsamt, röker inte, är vänlig och kan skoja med alla, även dyngraka fyllon som inte ser skillnad på mig och en toadörr.  Jag är också självständig och skötsam, har ett rent och fint inrett hem, bra inkomst, gott om fritid, inga barn och inga övriga sociala problem.

    Ni män: varför försöker ni inte ens ragga på mig utan istället drängfulla Eva Lena som tappat sin fimp i ölglaset och har mascaran någonstans vid knävecken, en utväxt som borde åtgärdats för ett halvår sedan och en trasig handväska som såg sina bästa dagar 1987?

    Jag vill inte påstå att jag är bättre än hon, men jag ser faktiskt bättre ut.

    Ni kvinnor: vad tror ni?

    Och snälla gott folk, försök nu att vara normala och svara vad ni verkligen tror.
    Jag vill faktiskt veta.

  • Svar på tråden Men jag får ingen uppmärksamhet alls..
  • Anonym
    widi skrev 2010-01-28 18:02:07 följande:
    kanske antas det att någon som du upptagen redan?
    Varför?
  • mamaciiita

    De flesta män kanske är rädda att bli nobbade av dig eftersom du är så snygg/vacker och perfekt. De har nog inte självförtroende nog att stöta på en perfekt tjej.

  • Anonym (..)

    Du kanske omedvetet utstrålar något som säger att du vill vara ifred?

  • Anonym

    Killar som bara vill ligga föredrar väl packade tjejer som drängfulla EvaLena. De är lättare att styra i säng.

  • Anonym (Kompetent?)

    Du ser kanske för självsäker ut. Jag fick en bild av dig när du beskrev dig själv. Tycker det låter jättebra, men jag är tjej. Men som kille blir man nog lite osäker på en tjej som är så kompetent. Har hört på diverse "vetare" att killar blir rädda för en sån tjej. Ev framgångsrikare, självsäkrare, bättre lön mm. Sjukt, men sant för många.


    Det är min teori, även om jag inte känner dig ;)
  • Anonym

    Hmm...lätt att få i säng är jag inte så där ligger det nog en del sanning. Utstrålar jag något omedvetet då? Hur får jag reda på det?

  • sötäpplet

    Det kan faktiskt vara så att de inte tror att de har en chans.

    Jag menar, en tjej som är snygg, prydlig, har ett ordnat liv och allt det där du beskriver.

    Det krävs ju en kille med allt det där och lite till för att tordas stöta på dig.

    Tänk dig själv, går du fram till någon på krogen och stöter på denna om han är helt över perfekt? Törs du det? Är det inte enklare och troligare att du törs flörta lite med killen som har en stor vårta på näsan eller några andra små skavanker (jag har dåligt med fantasi).

    Jag tror att du behöver ta första steget för att få napp. Killar, även de riktigt bra, skräms nog av din (ta nu inte detta fel) perfekta uppenbarelse, och du kan behöva visa dem att de faktiskt har en chans, för att de ska försöka.

  • Anonym (..)
    Anonym skrev 2010-01-28 18:14:46 följande:
    Hmm...lätt att få i säng är jag inte så där ligger det nog en del sanning. Utstrålar jag något omedvetet då? Hur får jag reda på det?
    Fråga den ärligaste kompisen du har rakt ut.
  • Anonym
    Anonym (Kompetent?) skrev 2010-01-28 18:12:18 följande:
    Du ser kanske för självsäker ut. Jag fick en bild av dig när du beskrev dig själv. Tycker det låter jättebra, men jag är tjej. Men som kille blir man nog lite osäker på en tjej som är så kompetent. Har hört på diverse "vetare" att killar blir rädda för en sån tjej. Ev framgångsrikare, självsäkrare, bättre lön mm. Sjukt, men sant för många. Det är min teori, även om jag inte känner dig ;)
    Blä, vad tråkigt...(men supertack för komplimangen såklart )..det betyder kanske att jag är en sådan kvinna som andra kvinnor tycker om (inte sexuellt alltså) men inte män? Jag beundrar massor av kvinnor och tycker att de är vackra och sexiga, men nästan ingen av dem är sådana som män i regel har samma åsikt om.
Svar på tråden Men jag får ingen uppmärksamhet alls..