• Anonym

Näsblod flera gånger , farligt?

är gravid i v18 och har börjat få plötsliga näsblod.. Är det något på tok? När det börjar blöda blir jag yr och måste sitta ner. Sitter just nu och trycker papper mot näsan.

• Svar på tråden Näsblod flera gånger , farligt?
  • Anonym (SSK)

C-vitamin och järnbrist. Farligt och farligt, blodvärdet kan ju bli alldeles för lågt om det fortsätter

• Matanza

Nej det är inte farligt! Jag hade samma sak när jag väntade ettan, helt
    plötsligt så kunde det bara forsa! För mig gick det över lite längre fram i graviditeten, hoppas på det samma för dig!

• Licens To Kiss

Jag blödde aldrig näsblod med dottern men den här graviditeten har jag blödigt från näsan ofta och de kommer bara pang boom. De är inte farligt och de som kan hända som avan säger är att järnet kan sjunka men mvc har koll på järnet så de behöver du inte tänka på. Hon säger till om du bör börja äta järntabl. Näsblod tyder på känsliga slemhinnor och inget farligt.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (1 dagar enligt RUL och 4 dagar enligt sm)
  • Anonym

Tack för era svar, känner mig mycket lugnare!

• Jezamine

Har du högt blodtryck.

• Kiwi86

Näsblod är inte farligt! Och ett ganska vanligt bekymmer vid graviditet! Ingen fara

• Anonym (SSK)

Näsblod kan vara farligt, kan vara symtom på hjärnskador.

• Jezamine
    Anonym (SSK) skrev 2010-01-28 20:57:18 följande:
    Och detta skall en SSK säga? FY skäms! Högt blodtryck,stress kan påverka.
  • Licens To Kiss
    Anonym (SSK) skrev 2010-01-28 20:57:18 följande:
    Jag vill ha fakta på de.
    Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (1 dagar enligt RUL och 4 dagar enligt sm)
  • Matanza

Skulle det vara hjärnskador så hade jag inte haft någon hjärna kvar!! Jag har blött näsblod i mängder! Håller med Jezamine, fy skäms!!

Näsblod är vanligt under graviditet! Visst, kan vara tecken på järnbrist men detta håller ju Bm koll på! Jag blödde massor utan att ha lågt blodvärde, stress kan påverka och så klart känsliga slemhinnor.

TS, du kan vara lugn! Berätta det för din Bm så hon vet men du kan vara lugn.

Svar på tråden Näsblod flera gånger , farligt?