Näsblod flera gånger , farligt?
är gravid i v18 och har börjat få plötsliga näsblod.. Är det något på tok? När det börjar blöda blir jag yr och måste sitta ner. Sitter just nu och trycker papper mot näsan.
är gravid i v18 och har börjat få plötsliga näsblod.. Är det något på tok? När det börjar blöda blir jag yr och måste sitta ner. Sitter just nu och trycker papper mot näsan.
Men vad konstigt att det står överallt att man får känsliga slemhinnor och det i sin tur kan ge näsblod ofta.. Står bl a i klippet jag länkade till i inlägg 25. Konstigt att jag har läst det upprepade gånger. Konstig att BM har nämnt det. Och att en till BM på specmvc har nämnt. OCH att läkaren på specmvc har nämnt det.. Men men de ljuger väl för du säger att det inte är så.. För du är ju mer utbildad än dessa.. Eller vänta.. Det kanske du inte var nej... TS du behöver i vilket fall inte oroa dig :)
Ts, nej det är inte farligt. Går du regelbundet hos bm så lär dom ju kolla ditt järnvärde också så oroa dig inte. Det är vanligt under graviditet.
Oavsett vad anonyma s.k "sjuksköterskor" påstår
Har inte läst alla inlägg, men jag hade också näsblod ofta när jag väntade min ena son och mina värden och blodtryck var bra. Jag fick det ofta när jag reste mig från sängen på natten och när jag stod i duchen. Jag tror inte du behöver vara orolig men ta upp det på mvc.
Haha, hon/han som påstår sig vara sjuksköterska vill nog bara provocera!
Självklart är det inget att oroa sig över. Spontana näsblod beror på att ett kärl i näsan går sönder av de anledningar som flera redan nämt i tråden.
Farligt? Nej knappast...
Jag blöder också ofta näsblod nu när jag är gravid, speciellt då jag snyter mig. Mitt tandkött börjar också blöda jättelätt, inte så mysigt...