• Anonym

Näsblod flera gånger , farligt?

är gravid i v18 och har börjat få plötsliga näsblod.. Är det något på tok? När det börjar blöda blir jag yr och måste sitta ner. Sitter just nu och trycker papper mot näsan.

• Svar på tråden Näsblod flera gånger , farligt?
  • Anonym (SSK)
    Jezamine skrev 2010-01-28 21:18:56 följande:
    Och detta skall en SSK säga? FY skäms! Högt blodtryck,stress kan påverka.
    Näsblod kan vara ett tidigt täcken på hjärnskador.
  • Jezamine
    Anonym (SSK) skrev 2010-01-28 21:25:32 följande:
    Näsblod kan vara ett tidigt täcken på hjärnskador.
    Lägg ut en källhänvisning på det.
  • Anonym (SSK)
    Jezamine skrev 2010-01-28 19:23:05 följande:
    Har du högt blodtryck.
    lågt bt borde hon ha
  • Jezamine
    Anonym (SSK) skrev 2010-01-28 21:26:52 följande:
    lågt bt borde hon ha
    Sedan bad jag om en källhänvisning där det står att läsa om,lägg in en länk.
    Vadå bröllopstorget? (håll muspekaren över bt)
  • Anonym (L)

Jag har blödit näsblod nästan dagligen under båda mina graviditeter. Tur att man har lite extra blod

• Licens To Kiss

Jag har inte lågt blodtryck 120/80 och blöder näsblod och har gjort hela tiden.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son (1 dagar enligt RUL och 4 dagar enligt sm)
  • Birgitta L

Svar till Anonym:

Det är inte farligt att blöda näsblod, det tyder på att man är lite för trött bara om man blöder ofta. Det är defintivt inget tecken på hjärnskada som någon påstår i ett inlägg här.

• Anonym (SSK)
    Jezamine skrev 2010-01-28 21:28:28 följande:
    Sedan bad jag om en källhänvisning där det står att läsa om,lägg in en länk. Vadå bröllopstorget? (håll muspekaren över bt)
    BLODTRYCK = BT. Näsblod kan bero på lågt bt (blodtryck) och inte högt som du hävdade.
  • Anonym (SSK)
    Birgitta L skrev 2010-01-28 21:29:57 följande:
    Svar till Anonym: Det är inte farligt att blöda näsblod, det tyder på att man är lite för trött bara om man blöder ofta. Det är defintivt inget tecken på hjärnskada som någon påstår i ett inlägg här.
    kan vara. oftast beror det på järnbrist, c-vitamin brist pch lågt bt.
  • Trollmor 86

Har blött näsblod under båda mina graviditeter utan att ha högt/lågt blodtryck eller dåligt järnvärde och ingen hjärnskada har jag haft än i alla fall.

Min sambo blöder också näsblod (men han e ej gravid) såfort han använder nässpray så för hans del är det ju sköra slemhinnor och ingen hjärnskada.
Svar på tråden Näsblod flera gånger , farligt?