• bocabo

Norgetråden del 4

Startar den 4:e tråden.

För alla som bor eller har någon koppling till Norge. Eller helt enkelt undrar något.

Välkommen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 09:07
    Den gamla tråden

www.familjeliv.se/Forum-3-45/m48348736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 16:59
    Vi som hänger i tråden:

-Jaz1, Trondheim, 3 pojkar: 4 år, 1 år, 1 år

-Angelzezzan, Oslo, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

-Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle 1 år

-MrsQ, Kongsberg, Filip 5år

-MaryLi, Bergen, hoppas på att första barnet ska blir till snart

-Xwp, Aust-agder, Philip Juli -09

-Janiem, Trondheim, 2 pojkar 5 och 6 år, flicka 10mån

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-29 09:43
    Jaz1, Trondheim, 3 pojkar: 4 år, 1 år, 1 år

Angelzezzan, Oslo, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

Bocabo, Beitostölen, Ida Chantelle 1 år

MrsQ, Kongsberg, Filip 5år

MaryLi, Bergen, hoppas på att första barnet ska bli till snart

Xwp, Aust-agder, Philip Juli -09

Janiem, Trondheim, 2 pojkar 5 och 6 år, flicka 10mån

AEL, (ska flytta till) Trondheim, Ludvig 1 år

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 17:26
    Uppdaterad lista av vem som hänger i tråden

Angelzezzan, Oslo, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

AEL, (ska flytta till) Trondheim, Ludvig 1 år

tteessssaa, Larvik sambo

mathea, Sarpsborg, Mons Benjamin 2 år, BF december 2010

Hormonstinn: Langhus (Oslo), Agnes 10 mån

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-03 11:36
    Ny uppdaterad lista om oss i tråden:

Angelzezzan, Sarpsborg, Samuel mars -08, Jonatan Maj -09

AEL, Trondheim, Ludvig född 090402, andra barnet kommer vid årsskiftet 2010/2011

tteessssaa, Larvik sambo

mathea, Sarpsborg, Mons Benjamin 2 år, BF december 2010

Hormonstinn: Langhus (Oslo), Agnes 10 mån

EmilyTheStrange, Oslo, jobbar på första barnet

Lotten08, (ska flytta till )Oslo, Miranda 9 mån

• Svar på tråden Norgetråden del 4
  • Zezzan
    chiqita skrev 2012-01-24 20:23:12 följande:
    Zezzan: Ahh det gjorde ni ju.. Trivs ni där fortfarande? 
    Ja då det gör vi. men jag kan absolut sakna Oslo. 
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • bocabo
    Zezzan skrev 2012-01-24 20:07:49 följande:
    Alltså vi har det ju perfekt. Vi bor så pass nära Sverige att vi lätt kan åka dit ca 1 gång varje eller varannan vecka och handla mat men som sagt korv och ketchup inhandlas i norge. 

Tar oss ca 20 min till nordby köpcentrum  
    Det är ju perfekt!

Chiqita Där jag bor i Valdres är det så stort med rakfiskt vi säljer det fär jag jobbar och ibland får man stå och filitéra den, ingen höjdare
    glader
  • BuoBä

Rakfisk smakar mycket bättre än det luktar. Det liknar surströmming, men är mildare i smaken.

• daimstrut

Urvalet är patetiskt dåligt i mataffärerna, har våta drömmar om svenska Ica Maxi ibland

• chiqita
    Daimstrut: jo det kan jag hålla med om.. och saknar verkligen utbudet av yoghurt i 1-litersförpackningar.. Fast om man går till lite större butiker tycker jag ändå att det mesta finns..  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • daimstrut

Ja hur kan man inte ha yoghurt i literförpackningar?? Saknar också det! Håller med om att saker finns om du går till en större dyrare affär, men du blir ju inte inspirerad till nåt nytt och urvalet är ändå långt ifrån det svenska. Men men har överlevt här i fem år, så såå illa är det inte

• chiqita
    daimstrut skrev 2012-01-25 09:25:04 följande:
    Men men har överlevt här i fem år, så såå illa är det inte
    Hehe.. vilken tur att du inte behöver svälta

En annan sak som jag menar de är urbota dålig på är läsk.. Norskproducerad läsk går bara inte att dricka.. Sist jag var gravid hade jag dessutom toksug efter Trocadero.. gissa om det blev att hamstra när vi var i Sverige  
  • ArtISkin
    chiqita skrev 2012-01-25 11:12:47 följande:
    Hehe.. vilken tur att du inte behöver svälta

En annan sak som jag menar de är urbota dålig på är läsk.. Norskproducerad läsk går bara inte att dricka.. Sist jag var gravid hade jag dessutom toksug efter Trocadero.. gissa om det blev att hamstra när vi var i Sverige  

Solo är ju tusen gånger bättre än den sötsliskiga fanta som de säljer i Sverige. Cola är ju samma. Sen finns det ju en jäkla massa olika brus att välja på. Dock kanske man inte vågar prova för att de flesta ser ganska suspekta ut Flört
  • chiqita

Jo Solo är god Fanta gillar jag inte, däremot Zingo och den går väl lite hand i hand med Solon, men när jag letade efter en ersättning till Trocadero och smakade typ på alla andra norskproducerade läsk som fanns, så var det mesta bara sött och sliskigt.. Tungan ute 
    Däremot, om man har en kolsyremaskin kan man kolsyra sitt eget vatten och leta reda på en butik med Filipinska/Asiatiska "Tang" och blanda i. Ett pulver med smaker som grape, ananas, apelsin och något mer. Eller blanda det med Icas högkoncentrerade hallonsaft så blir det som hallonsoda om man vill. Det upptäckte jag bara för någon vecka sedan. Fast något som påminner om Trocadero har jag inte hittat. Tur jag inte har craving efter det denna graviditet

• ArtISkin
    chiqita skrev 2012-01-25 11:31:24 följande:
    Jo Solo är god Fanta gillar jag inte, däremot Zingo och den går väl lite hand i hand med Solon, men när jag letade efter en ersättning till Trocadero och smakade typ på alla andra norskproducerade läsk som fanns, så var det mesta bara sött och sliskigt.. Tungan ute 
    Däremot, om man har en kolsyremaskin kan man kolsyra sitt eget vatten och leta reda på en butik med Filipinska/Asiatiska "Tang" och blanda i. Ett pulver med smaker som grape, ananas, apelsin och något mer. Eller blanda det med Icas högkoncentrerade hallonsaft så blir det som hallonsoda om man vill. Det upptäckte jag bara för någon vecka sedan. Fast något som påminner om Trocadero har jag inte hittat. Tur jag inte har craving efter det denna graviditet

Tur man inte gillar Trocadero Glad

Ni snackar helvilt om mat men what about tv? Maten kan jag lät stå ut med. Men norsk tv sitter jag och svär åt varenda jäkla kväll i soffan. Jag är en person som ofta vill kunna och sitta och slökolla på saker efter t.ex. jobbet för att varva ner. Eller se en bra film på fredagkväll med gubben i soffan. Men jisses, det går ju verkligen inte i Norge. Det visar bara skit, rent ut sagt. Inget som ens är värt att slökolla på. Och filmer ska man inte hoppas på heller. OM det går en film som är någorlunda ok så visas den oftast inte förän kl 2 på natten eller senare. Whats up with that?? Obestämd  Är det ingen annan som tänkt på detta?
Svar på tråden Norgetråden del 4