Inlägg från: sjöberg75 |Visa alla inlägg
  • sjöberg75

Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!

Hallå flickorna!!

Hoppas ni kommer ihåg mig??
    Jag har "spanat" i eran tråd titt som tätt & vill säga ett  {#emotions_dlg.flower}JÄTTE MEGA GRATTIS{#emotions_dlg.flower} till Er alla & era små fina 
    prinsar & prinsessor!! 

Tänkte bara kika in för att säga att jag ÄNTLIGEN är gravid, går in i v 15 på måndag Glad !!
    Har varit på NUPP & allt såg bra ut & bf är den 11 dec. 

Önskar er alla en supergo sommar!!

Kram Kram  

• sjöberg75

Kul att ni kommer ihåg mig Flört

Detta var en oplanderad graviditet så visst hade vi lagt ner allt som hade med barn att göra.. Nu går man in på sitt 36e levnadsår & väntar sladdis & det ska bli hur mysigt som helst!!

Hoppar gärna me i tråden igen för ni är ju så goa & jag har SAKNAT er!!

Grattis La Changa till lillkillen på hans dag idag!! Hoppas ni har lika fint väder som vi idag, sol!! 

• sjöberg75

Vill börja me att TACKA för alla gratulationer & kul att ni vill ha me mig igen Glad

Smoolan
    , jag har nyligen gjort KUB/NUPP & de kunde inte mäta nackspalten alls, bebisen låg så illa till att det inte gick. Men det hon kunde se (som gjorde UL) så såg allt normalt ut & om vi ville så kunde vi göra ett kompleterande blodprov i v 14 men vi tackade nej, vi vill har barnet ändå kom vi fram till. 

Va härligt för er som flyttar till större bostad, det skulle vi oxå behöva göra nu men min pappa sa häromdagen att priserna kommer sjunka nästa år så vi får se vad det blir. Bor nu i en 3a på 3e vån utan hiss.. phu!!

Tian, jag har beräknad födsel den 11 dec  

aanja, Varma Grattiskramar fr mig, så nu blir det syskon. Spännande!! 

• sjöberg75
    Shea, tråkigt med din arbetssituation men jag kan känna igen mig lite. Jobbar dock inte me barn utan patienter på sjukhus. Har många kollegor som släpar fötterna efter sig & tror & räknar med att jag ska göra allt.

Det hela har slutat med att jag blev sjukskriven för Utmattningssyndrom vilket är mindre roligt. Är hemma till sista aug & har varit hemma sen feb.
    Om du kan så va hemma så långt som möjligt & tänk på dig själv i första hand!!
    Kan inte du på bli omplacerad till en annan avd där det finns folk som vill jobba?? 
  • sjöberg75
    Aanja skrev 2011-06-15 19:47:37 följande:
    Sjöberg: vad hemskt att det ska gå så långt att man blir utbränd! Hoppas du mår bättre nu. Hur känner du inför att börja jobba igen?
    Mina planer just nu är att INTE gå tillbaka alls utan ta lite sem när sjukskrivningen är över samt att jag ska gå på havandeskap. Har dock inte berättat för chefen om graviditeten ännu men ska göra detta på mån. 

Mår mkt bättre nu & har som tur är inte behövt medicin. Haft en superbra läkare som stöttat mig samt familj & vänner Glad Går nu en kurs där jag träffar andra i samma situation & det är ett jättebra stöd oxå.
  • sjöberg75

Nyss hemkommen fr läkarsamtal hos BM. 
    Det var samma dr som utförde NUPP så hon kände igen mig, hon frågade om jag ville göra ett snabbt UL för att se att hjärtat slog eftersom jag gått igenom 2 mf & en ofosterlig graviditet, inget man tackar ner till.

Har en liten krabat i magen som är en "tänkare", handen låg så fint på pannan & hjärtat slog. Har nu oxå fått en bild (fick inte det på NUPP)

Glad som en lärka idag Skrattande 

• sjöberg75

Oj vad tiden går fort... gubbens sista sem-dagar är nu denna veckan. Han har varit ledig i 3 v &  de har bara susat förbi. Tråkigt!! Fördelen är att graviditeten går lika fort, är i v 18.

Tian, tråkigt att det blev minus men som sagt, det kan ta lååång tid för endel att bli gravida (tänker på mig själv), du ska se att det snart blir plus!!

aanja, har inte så mkt symtom längre som jag kan ta på förutom grymt svullna fötter i värmen (inte havandeskap, skönt), blir lätt andfådd & orkar inte lika mkt.

Har börjat kika på barnvagnar, vilka priser..man blir förstummad!! Funderar på att köpa en beg liggvagn för att sen köpa ny sulky/sittvgn. Hur har ni gjort?? Vilken vagn har ni??

Nu blir det strax bio, Transformers 3D.           

• sjöberg75

Vilken goding fialia.. kan förstå att hon är ett charmtroll!!

Vi fick inte RUL förrän jag gått in i v 21...men det gör inget.

Gubben vill inte veta könet men jag hade tyckt att det var roligt..vi får väl se lite längre fram.    

• sjöberg75

Härlig känsla att få se ett litet liv vid NUPP... jag var oxå skitnervös innan!! Vilken v är du i Ninni? Jobbigt för er att er lile kille blev dålig men skönt att det hjälte med inhalationer & medicin. Har ni fått me mediciner hem ifall det skulle hända igen??

Aanja,,jag är lika nyfiken som de andra. Hur gick det??

Härligt me hus Tian.. vi skulle oxå behöva större nu. Vi har börjat söka hyreslägenheter, bor nu i bostadsrätt 3a. Anledningen till hyreslght är att vi istället för hus vill sattsa på en stuga & hoppas kunna spara ganska mkt pengar. Men som med allt annat så får man ta en dag i taget...     

• sjöberg75

Så jäkla typiskt sjukvården att avvakta.. man är ju sjukt orolig & kontaktar bara vården om det verkligen behövs & då VILL man bli tagen på allvar!! Synd att du fick så dåligt bemötande Ninni, gör ju inte oron mindre.

Hoppas verkligen att allt går bra för dig & att allt är som det ska!!  

Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!