Inlägg från: Havanna82 |Visa alla inlägg
  • Havanna82

Royal Canin (kattfoder)...

RC är bland det dyraste och kanske sämsta av de "bättre" torrfodren du kan köpa. Innehållsmässigt ligger de efter många andra märker och varför många köper RC är helt enkelt för att de gör jäkligt bra reklam. Det är inte speciellt mycket protein, dock mycket spannmål, vilket gör att katten fort blir hungrig igen och därför äter mer.

Jag skulle vilja tipsa om Olivers Petfood (goola för hemsida) eller Orijens (kolla www.foderbilen.se)
    Orijen innehåller högt % protein och inga spannmål. En 7 kg säck kostar här ca 450 :- och den räcker väldigt länge! Katterna äter mindre, är mer nöjda och mätta, samt i mitt tycke även fått bättre päls och är bra i hullet! Jag har gett detta till både mina kastrater och fertila katter, med lite tillägg av MJAU blötmat och annat smått och gott.

• Havanna82

Såg du mitt inlägg ovan?

Kolla www.foderbilen.se

Stora påsar är alltid mer ekonomiskt att köpa än små. Köper du små påsar får du springa och köpa hela tiden!
    Som jag skrev tidigare rekommenderar jag verkligen Orijen!

Låter jättekonstigt att du inte får försäkra? Det går jättebra att skriva in vilket födelsedatum som helst egentligen, däremot brukar ju försäkringsbolaget vilja ha ett besiktningspapper för att se så katten är frisk. Har den några sjukdomar så får man restriktioner på dessa i försäkringen.

• Havanna82
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 15:59:48 följande:
    Så var det när jag skulle ta försäkring på katten på folksam 2001.. kanske värt att titta upp igen, men nu är ena 10 år och andra 4.. jag vet ju inte när de är födda, ungefär vilket år kanske.. Ska kika in på länken nu
    ja, den som är 10 kan nog bli svårt, men den som är 4 kan du absolut försäkra!
    Du kan ju själv kolla vad den kostar på agria.se
  • Havanna82

Orijen bör finnas i djurbutikerna, annars ska de kunna ta hem om du frågar. Jag tycker dock foderbilen är jättesmidigt, du får maten hem till dörren!

Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...