• Fru O Mamma Kokkonen

Royal Canin (kattfoder)...

Torrfodret är ju rätt dyrt...

- men är det bäst?

Vart kan jag köpa billigaste Royal Canin, torrfoder till katterna?

Tar gärna emot tips på andra torrfodermärken, men inte dom som finns på ex; ICA... veterinärernas är bra med eller?

Om jag har Royal Canin torrfoder som dom äter som små minigrisar av, aldrig testat innan.. Men ska dom ha våtfoder i alla fall?

• Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...
  • Zaria

Hoppar på denna tråden om det är ok?

RC är ju svindyrt och de bara höjer priset hela tiden, också nyfiken på ett billigare men fullgott alternativ...

• Fru O Mamma Kokkonen
    Zaria skrev 2010-01-29 12:30:53 följande:
    Hoppar på denna tråden om det är ok? RC är ju svindyrt och de bara höjer priset hela tiden, också nyfiken på ett billigare men fullgott alternativ...
    Ja absolut hoppa på..

Mina katter älskar ju RC, köpte en 400 grams påse till dem tre-fyra dagar sedan, slut
  • Zaria
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 12:32:02 följande:
    Ja absolut hoppa på..Mina katter älskar ju RC, köpte en 400 grams påse till dem tre-fyra dagar sedan, slut
    Javisst är det så, nu köper vi ganska stora förpackningar som kostar multum, försökte ett tag att strikt dosera efter vad som stod på förpackningen men då gick katterna ner och blev "skrikiga"...
  • guinevere

Alla ställen jag handlat på har tagit samma pris för RC (629 kr för 10 kg har jag för mig)

Våtfoder behöver de inte när man ger RC.
    På den tiden RC tog 499 för 10kg sparade jag pengar jämfört med dyraste ICA-såla torrfodret för mina katter blev mätta på mindre RC. Idag är det ju tyvärr skitdyrt, men mina katter får sprutdiarre av allt utom RC och Hills (som jag har provat)
  • guinevere
    Zaria skrev 2010-01-29 12:33:58 följande:
    Javisst är det så, nu köper vi ganska stora förpackningar som kostar multum, försökte ett tag att strikt dosera efter vad som stod på förpackningen men då gick katterna ner och blev "skrikiga"...
    Vilken sorts RC köper du? Är ju olika mycket protein och fett i dem. 
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Zaria skrev 2010-01-29 12:33:58 följande:
    Katter kräver ju olika mkt beroende på motion, storlek och ämnesomsättning, man vill ju inte att ens katt ska gå hungrig heller..
  • guinevere
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 12:36:48 följande:
    Fast 10 kilo borde hålla typ 2 månader för två katter eller? Hm.. Tråkigt att det behöver vara så dyrt..
    Jag har tre katter och de hinner inte få i sig 10kg på två månader så om du hittar den sort som blir bra för hur aktiva dina katter är ska det nog räcka
  • Zaria
    guinevere skrev 2010-01-29 12:36:19 följande:
    Vilken sorts RC köper du? Är ju olika mycket protein och fett i dem. 
    Anti hairball till den gamla som annars har jätteproblem med hårbollar,kräkningar

och Kitten till lillkatten (6 mån)
  • guinevere
    guinevere skrev 2010-01-29 12:39:40 följande:
    Jag har tre katter och de hinner inte få i sig 10kg på två månader så om du hittar den sort som blir bra för hur aktiva dina katter är ska det nog räcka
    Inte så att jag snålar med maten heller, de har alltid mat framme.
Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...