Inlägg från: arianne03 |Visa alla inlägg
  • arianne03

Royal Canin (kattfoder)...

Tänk på att inte byta runt foder för mycket! Hastiga foderbyten kan lätt göra katterna dåliga i magen...det rekommenderas att man börjar med att blanda ut med det foder man tänker byta till och sen gradvis går över til det.

Angående viktminskningen så är det lite farligt för just katter att gå ner snabbt i vikt.  Snabb viktminskning är farligt o kan leda till leversjukdom! Plus att om de går ner för fort blir de dåliga, då vill de inte äta, så då går de ner ännu mer...det blir en ond spiral!
    Hur mycket har hon gått ner?
    Jag skulle nog ta kostnaden och ha kvar det foder hon äter, om hon nu gillar RC?
    Fast jag skulle gått till veterinären så fort jag märkte viktminskningen. När jag gjorde det med min katt så visade det sig vara kronisk njursvikt..

• arianne03
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 17:12:57 följande:
    Öööööö? Veterinärsintyg? Måste jag gå till veterinären för att få intyg på katterna?
    Ja, det måste du oavsett hur gamla de är. Den äldre är nog tveksamt om du kan teckna försäkring på. OBS att försäkringar brukar INTE gälla sjukdomar som bröt ut innan man tecknade försäkringen..
  • arianne03
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 17:25:55 följande:
    Men dom är friska.. tror min sambo har länsförsäkringar.. Agria är ju länsförsäkringar, tänkte han får ringa dit o rådfråga med dem.. Han har ju våra personförsäkringar, bil, hem m.m. där...
    Jo, DU vet att de är friska, men det vet ju inte Agria - därför behöver de intyg från veterinär. Och katten som gått ner i vikt, den kanske inte ÄR frisk?
Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...