Inlägg från: För blinda själar är alla katter |Visa alla inlägg
  • För blinda själar är alla katter

Royal Canin (kattfoder)...

Det mest naturliga för katter som ju i grund och botten är rovdjur är ju att äta kött. Blötmat liknar ju den naturliga födan mer än torrfoder så det är ju inte fel att ge så ofta man bara kan.
    Här hemma använder vi James Wellbeloved torrfoder till våra 5 katter (4 innekatter & 1 ute/innekatt) då de har bra protein och fettinnehåll och inte så stor andel spannmål. Dessutom innehåller det inga  onaturliga tillsatser och konserveringsmedel.
    Vet inte hur det ligger i pris mot RC (var så länge sedan jag köpte Royal Canins foder) men våra katter mår bättre av detta foder och utekatten har dessutom blivit av med sin foderallergi sedan vi började med JW.

Hade jag inte varit så lat och haft lite färre katter så hade jag nog bara gett dem blötmat, men torrfoder är ju så smidigt då det kanstå framme hela dagarna...

Nuttans Mamma skrev 2010-01-29 23:12:44 följande:
    Oj får man ge kycklingvingar, alltså kan man ge benet, alltihop?
    Bara det är rått så är det jättebra...så naturligt som det kan bli för en katt :) Benen ger tuggmotstånd och kalcium.
     Kokta kycklingben däremot ska man inte ge.
    Nuttans Mamma skrev 2010-01-30 10:30:25 följande:
    Hur ofta kan jag ge det?   Är jättetacksam för tips..
    Precis hur ofta du vill :) Inte säkert dock att kisse förstår riktigt hur det ska hanteras om han inte fått ben tidigare, men håll ut så kommer rovdjuret  i kisse snart fram :)
Svar på tråden Royal Canin (kattfoder)...