• annroll

Bröllop; ingen hundvakt; par sura.

Har jag gjort fel? 

Jag behöver lite stöd.. O ostöd med om de är så att jag har tänkt helt fel. 
    Vi blev bjudna på bröllop, vi tacka ja. Leta reda på hundvakt o de sa ja. 
    Nu, 3 veckor innan, så säger hundvakterna att de inte går. De har fått förhinder. Och vi kan inte hitta ngn annan som kan vakta dom då de handlar om säkert tio timmar o vi har en valp på 5 månader o en stor på 2 år. Vi har ingen släkt här så de är uteslutet o ingen större vänskapskrets heller. Jag har gjort allt jag kunnat men de går inte. Meddela igår till paret o fick idag på mig till 14 att lämna ett slutgiltigt besked vilket jag förstår. Men de gick inte. Hon är besviken o vill inte ens se oss i kyrkan. ( jag vill inte ens gå till kyrkan om hon är sur på mig för ngt jag inte kan göra ngt åt) 
    För oss är hundarna som våra barn, de är värda lika mycket som barn är för de som har barn. Dvs de finns inte i mina tankar att lämna som hela kvällen ensamma. Min vän som skall gifta sig och jag är inte så nära vänner. Gamla grannar och vi har inte setts sen vi flytta, typ juni förra året. 
    Är jag dum? Ska jag lämna djuren? 
    Har inte möjlighet att åka mellan hemmet o festen. 
    Hur som helst så vill hon inte se mig i kyrkan heller. Jag anser inte att jag gjort ngt fel mer än att lämnat återbud sent,men de var ju inte riktigt mitt fel heller.. 
    Vad hade ni gjort i mitt ställe?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 20:20
    Uppdaterar lite. Men har efter svar från folk i tråden bestämt mig för att inte gå. Vi kommer köpa ett presentkort på Ticnet för 500 kr och skicka blommor. Sen är de upp till dom.. O nej, kanske så ville jag inte gå från början heller. Jag vet inte.. Ang hundpensionat så är de för långt o bökigt för att ens vara nödvändigt.

Tackar återigen för alla svar jag fått. Och allt stöd.

O nej, lämna dom i bilen kommer inte på fråga. =)
  • Svar på tråden Bröllop; ingen hundvakt; par sura.
  • lia76

Jag hade stannat hemma med hundarna. Att lämna dem ensamma i 10 timmar går inte. Speciellt inte när du har en valp också.
    Att hon blev sur får hon faktiskt stå för själv.
    Fråga henne om hon skulle kunna lämna ett barn ensamt i 10 timmar.

Låt henne sura, det är hennes problem inte ditt

=)
  • 071001

Oj, tuff sits. Kan en av er gå på bröllopet? Den som står paret närmast?
    Finns det hundpensionat nånstans nära er?

• SilverEmma

Jag hade ringt runt till hundpensionat och kollat om jag kunde lämnat hundarna enbart under dom timmar som behövts & sett om det fanns möjlighet att ha valpen inne hos familjen. Det hade jag gärna betalat extra för.

• annroll

Nej, vi kan inte lämna dom där. Dels för att jag inte vill lämna dom hos vem som helst, de gör man ju inte med sina barn heller.. 

Jag har sagt de till henne; att hon inte skulle lämna sitt barn. Men hon förstår nog inte.. hon tyckte tex på nyår förra året att vi skulle stänga in vår hund i ett uthus/gästhus medans vi festade. På nyår. Hon är ingen direkt djurvän kanske.. 
    en av oss? Nja, jag gjorde mig ju just ovän med henne o de var nog jag som stod henne närmast... Om man ens kan säga att vi står varann nära. 
  • annroll

blev lite luddigt; de hundpensionat jag kan tänka mig ligger långt bort, där vi köpte dom. Tidsmässigt går de inte. 

• S vali s

Harni provat alla utvägar ni har och inte kunnat lösaproblemet så tycker jag att ni gör helt rätt som stannar hemma.
    Hade brudparet varit väldigt nära släkt eller era bästavänner så hade jag till viss del kunnat förstå brudparets besvikelse över att ni lämnar återbud men nu tycker jag mest att hon agerar väldigt egoistiskt vilket en del blivande brudar har en tendens att göra

Den late får brått när det blir kväll
  • 071001

Okej, svärfar lämnar deras hund på pensionat (alltid samma) ibland när stunden kräver det.  (Jag är inte heller den sortens djurvän som förstår varför pensionat inte kan vara en lösning nån gång ibland.)

• LuMa

Genom att bli sur så visar hon ju ganska klart var hon står.
    Att hon dessutom redan har sagt att hon inte vill se dej i kyrkan så säger väl en hel del.

Nä, när det inte är en närmare vän än en gammal granne som du inte har sett på länge så hade jag inte spänt mej mer.
    Ni har försökt skaffa hundvakt och det sket sej. Shit happens.
    Stanna hemma utan dåligt samvete.
    Om ni vill så kan ni ju ändå skicka dit er present åt brudparet.

• April Mamma

Skulle inte kalla henne vän om hon inte vill att du kommer till kyrkan ens....

Svar på tråden Bröllop; ingen hundvakt; par sura.