• annroll

Bröllop; ingen hundvakt; par sura.

Har jag gjort fel? 

Jag behöver lite stöd.. O ostöd med om de är så att jag har tänkt helt fel. 
    Vi blev bjudna på bröllop, vi tacka ja. Leta reda på hundvakt o de sa ja. 
    Nu, 3 veckor innan, så säger hundvakterna att de inte går. De har fått förhinder. Och vi kan inte hitta ngn annan som kan vakta dom då de handlar om säkert tio timmar o vi har en valp på 5 månader o en stor på 2 år. Vi har ingen släkt här så de är uteslutet o ingen större vänskapskrets heller. Jag har gjort allt jag kunnat men de går inte. Meddela igår till paret o fick idag på mig till 14 att lämna ett slutgiltigt besked vilket jag förstår. Men de gick inte. Hon är besviken o vill inte ens se oss i kyrkan. ( jag vill inte ens gå till kyrkan om hon är sur på mig för ngt jag inte kan göra ngt åt) 
    För oss är hundarna som våra barn, de är värda lika mycket som barn är för de som har barn. Dvs de finns inte i mina tankar att lämna som hela kvällen ensamma. Min vän som skall gifta sig och jag är inte så nära vänner. Gamla grannar och vi har inte setts sen vi flytta, typ juni förra året. 
    Är jag dum? Ska jag lämna djuren? 
    Har inte möjlighet att åka mellan hemmet o festen. 
    Hur som helst så vill hon inte se mig i kyrkan heller. Jag anser inte att jag gjort ngt fel mer än att lämnat återbud sent,men de var ju inte riktigt mitt fel heller.. 
    Vad hade ni gjort i mitt ställe?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 20:20
    Uppdaterar lite. Men har efter svar från folk i tråden bestämt mig för att inte gå. Vi kommer köpa ett presentkort på Ticnet för 500 kr och skicka blommor. Sen är de upp till dom.. O nej, kanske så ville jag inte gå från början heller. Jag vet inte.. Ang hundpensionat så är de för långt o bökigt för att ens vara nödvändigt.

Tackar återigen för alla svar jag fått. Och allt stöd.

O nej, lämna dom i bilen kommer inte på fråga. =)
  • Svar på tråden Bröllop; ingen hundvakt; par sura.
  • 071001

Näe, jag ändrar mig, i denna kompis fall skulle jag sänka ribban till 300 kr.

• enlitenbitkaka

Det här med hundpensionat. Jag hade inte lämnat min älskade labradorkille hos någon jag inte känner säg en vecka. Men över en dag/ett dygn hade jag kunnat göra det. Det är ju ändå människor som är vana att hantera hundar.

I Göteborgs närområde finns ändå många fina pensionat :)

• Mistys Daisy

Jag förstår dig fullständigt, hade inte ens velat gå när hon sa så!

Men om du bor i Göteborg med omnejd kan jag och min vovve vara hundvakt de där timmarna!

• Mistys Daisy

Fast jag är fullt medveten om att man kanske inte vill lämna sina "barn" till någon så bara hur som helst, men ville ändå erbjuda oss, om vi är lediga den dagen förstås!
    Och hundarna hade ju fått träffats innan så dom tycker om varandra så klart!

• annroll

Mistys Daisy: Ja, vi bor i Gbg.. eller partille. Men jag tror de är försent.. de har nog skurit sig mellan oss redan för mkt för att kunna komma på bröllopet. 

Tack ändå. 
    Jag köper ett presentkort för 500 kr. Inte för att ge kasst samvete men jag tycker 300 ser för lamt ut.. eller jag får se. ;)
  • Mistys Daisy

Partille, världens bästa pizzeria Ibbes och godaste GottLand!

Bor inte långt ifrån om det kör ihop sig någon annan gång!

Trevlig helg!

• enlitenbitkaka
    Mistys Daisy skrev 2010-01-29 14:09:49 följande:
    Partille, världens bästa pizzeria Ibbes och godaste GottLand! Bor inte långt ifrån om det kör ihop sig någon annan gång! Trevlig helg!
    Du är den tredje jag hör denna veckan som säger att Ibbes pizza är bäst Nu måste jag bara prova....
  • Mistys Daisy
    enlitenbitkaka skrev 2010-01-29 14:14:32 följande:
    Du är den tredje jag hör denna veckan som säger att Ibbes pizza är bäst Nu måste jag bara prova....
    Åh, du skall bara testa en kebabtallrik, du har mat för resten av veckan!

Förlåt TS, att jag pratar om annat!
  • April Mamma
    annroll skrev 2010-01-29 14:07:48 följande:
    Mistys Daisy: Ja, vi bor i Gbg.. eller partille. Men jag tror de är försent.. de har nog skurit sig mellan oss redan för mkt för att kunna komma på bröllopet.  Tack ändå.  Jag köper ett presentkort för 500 kr. Inte för att ge kasst samvete men jag tycker 300 ser för lamt ut.. eller jag får se. ;)
    Men om det har skurit sig, varför skall du då ge en present?
  • enlitenbitkaka
    April Mamma skrev 2010-01-29 14:16:58 följande:
    Men om det har skurit sig, varför skall du då ge en present?
    För att vara en större person är bruden? För att försöka lappa ihop en vänskap? När man planerar bröllop går man i sin egen bubbla och kanske resonerar annorlunda än man vanligtvis gör. Bara för att det skurit sig behöver det inte betyda att man sedan ska vara ovänner.
Svar på tråden Bröllop; ingen hundvakt; par sura.