• Pinje

Behöver logoped?

Hört talas om Karlstadmodellen?
    I min stad i norra Sverige finns ingen som är kunnig på detta område. Hade du funnits här och haft den kunskapen hade jag lugnt betalat för ett gäng med besök per år.

Funderat på att sälja in dina kunskaper mot friskolor? En friskola här i staden har avtal med en talpedagog (eller logoped, osäker!) för att styrelsen anser det vara viktigt att ge tidig hjälp till barn med språkproblem, de slipper då mycket andra problem i undervisningen. Supernöjda är föräldrarna!

• Pinje

Oh, jag hoppas att du kan tänka utanför gruppen med downs när du tänker Karlstadmodellen. Den är för alla med språkförsening. Senaste jobben är helt mot barn med cochleaimplantat så den är super på barn med hörselproblematik (vilket många ds-barn har). Men så många logopeder tänker Karlstadmodellen - Downs syndrom. Jag går just en studiecirkel och en specialpedagog som också går den tycker modellen/tänket/materialet är så bra och hon jobbar med barn med språkproblem i förskola och skola. Vi fick se en jättebra film om Karlstadmodellen och barn med cochleaimplantat, mycket engagerade föräldrar.

Svar på tråden Behöver logoped?