Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Behöver logoped?

Jag tycker inte behovet finns riktigt. Vi har två barn som går hos logoped en som har måttligt uttalsproblem och en som har en spårförsening. För sonen med uttalsproblem fick vi vänta ca 5 månader på att få komma till logoped, för lillebror var väntan ca 3 veckor.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Dr Mupp
    aladyone skrev 2011-10-01 09:38:39 följande:
    Har fått vänta väldigt länge. sen när jag väl fått en tid med sonen så blir hon sjuk och vi får vänta  bra länge till innan nästa tid. Blir förbannad. Ska det ta upp till nästan ett år för att få hjälp till sin 3  åring. Min son är väldigt sen i talet. Men han är hur pigg och framåt som helst. Men säger inte mycket meningar men ord och visar verkligen med hela kroppen vad han vill och om han vill ha något. Han är jätte motorisk och klättrar i träd och springer och är glad. Vill veta hur jag kan hjälpa honom. Men väntan att få tid har varit skrämmande..... Bor i Stockholm. Vore jätte tacksam för privat hjälp.
    Vi fick tips om TAKK dvs tecken som alternativ och kompletterande kommunikation. Det använder vi av oss till vår 1,5 åring och det har hjälpt honom massor. Vi har börjat med några få tecken och ju fler han snappar upp och börjar teckna själv ju fler tecken lägger vi till. Vid TAKK så tecknar ma nite alla ord utan bara vissa nyckelord.

Ex meningen. " Bebbens anka är borta" så tecknar vi anka och borta
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Behöver logoped?