• pojkens

Får min 15 månaders äta råa champinjoner?

min son smakade av min pad thai häromdagen, somd et finns krossade jordnötter i. täntke inte på det förrän efteråt då han blev rödflammig i ansiktet. Men han verkade inte lida av det. men jag var nojig och hade honom under koll hela dagen ifall han skulle verkade få problem. kan tillägga att han är 14 månader. 

jag hade bara tänkt på att han itne skulle få hela nötter, pga kvävningsrisken. Men nu såg jag ju så tydligt hur han reagerade. 
  • pojkens

men man är väl inte mer benägen att utveckla allergi första gången man smakar jordnötter bara för att man är 2 istållet för 6 eller? jag är inte så insatt i allergi orsakerna

• pojkens
    brünnhilde skrev 2010-01-31 07:18:20 följande:
    ej men som ovan nämnt så kan kanske inte en tvååring beskriva en allergichock.
    nej det är klart. Jag tänker inte ge min son jordnöt igen eftersom han reagerade på det. Dock tror jag ju att om barnet får en allergichock så märker man det, eller? Sen kan det ju gå  fort kanske men får de andnöd så måste man ju märka det som vuxen eftersom amn alltid har koll på så små barn. Är de 6 kanske de kan förmedla det själva, men å andra sidan kan de ju sitta själva på rummet eller vara ute ensamma på gården. 
Svar på tråden Får min 15 månaders äta råa champinjoner?