HJÄLP! Jag kan inte hantera min femåring.
Hej!!
jag har det fruktansvärt jobbigt med min femåriga son och vet verkligen inte vad jag ska göra....
Han blev storebror för fem månader sen och det har fungerat bra, han är jättego med sin lillasyster. Däremot är han inte det minsta go och snäll mot oss andra. På dagis är han dum mot sina kompisar och förstör hela tiden när de leker. Han är också uppkäftig mot sina fröknar. Hemma lyssnar han inte alls på vad vi säger till honom. Så fort vi får besök ska han hela tiden stå i centrum och han avbryter alltid när andra pratar. Har hundratals gånger bett honom vänta på sin tur, men icke. Vi har rensat hans rum från alla hans saker för att han inte är rädd om sina grejer men det brydde han sig inte om. Har försökt prata med honom men inget hjälper. Jag känner att jag hamnat i en ond cirkel där jag hela tiden är arg på honom. Är rädd för mig själv då jag inte känner att jag älskar honom lika mycket när han är på det här viset. Han har även börjat kissa på sig här hemma, men aldrig på dagis. Han har varit torr sen han var 2.5 år.
Vad ska jag göra??
jag vill ha min älskade goa son tillbaka.
Hälsn. förtvivlad mamma.