1. Barnet vägrade klä på sig?
Antingen fick de klä på sig själva eller så gjorde jag det... ibland, när det gick, så fick de gå ut i pyjamasen, fungerar liksom inte mitt i sommaren...
2. Slogs när h*n inte fick som h*n ville?
Jag har aldrig accepterat någon slå någon, slog de mig, varandra eller katten så var det hård markering direkt och gjorde de om det igen så fick de sitta i trappen en stund för att lugna ner sig så jag kunde prata med dem sedan.
3. Tog syskonens saker?
De blev tillsagda att ge tillbaka det, och vänta på sin tur. De få gånger de inte har gett tillbaka leksaken har jag tagit den och gett den till den som hade den.
4. Vägrade sluta jaga ett husdjur?
Samma sak som på 2:an, våra djur har iofs löst den detaljen själva, hundarna har muffat åt dem och katten river dem.... och barnen får faktiskt skylla sig själva.
5. Inte ville tvätta händerna på toaletten?
Vissa saker kan jag ha överseende med, men tvätta händerna efter toan är inte en sådan sak, tvättar de sig inte själva gör jag det.
Jag är antagligen en hård förälder och är konsekvent, däremot har vi väldigt få konflikter. Antingen har ungarna fattat läget (och de har ändå en massa fritt spelrum) och vet vad som gäller eller så har vi perfekta barn

<-- skämt alltså.
Vår 2½-åring är ju inne i en underbar ålder, har är omnämnd om artig på dagis.... det är han inte hemma