• CrazyChristina

Har du köpt begagnad bilbarnstol?

Som rubriken lyder har ni köpt begagnad bilbarnstol?

Om ni svarar nej skriv gärna varför ni inte gjorde de.
    Om ni svarar ja skriv gärna vilket märke och vad ni gav för den.

***BF 11 Juni***
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 16:15
    jag tycker de e märkligt att de är så många som tror att bilbarnstolen möjligt kan ha varit med i en krock.. så många småbarnsföräldrar har jag aldrig hört ha krockat..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 16:04
    Den kan ha fraktats fel så den slagit emot! Ska man inte köpa någon alls då enligt vissa??
    Man vet aldrig vad som hänt innan den kommer fram till affären och om de hänt något när den packats upp.
    Har dom en praktikant i affären som kanske tappat den i golvet utan att säga något? Inget är 100% säkert Ny eller Begagnad!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du köpt begagnad bilbarnstol?
  • mami75

Maxi cosi cabriofix med bas, 1800kr. Begagnad men dock i nyskick.

• norgesessan

Ja, ett babyskydd, och en bilbarnstol..Kände dock till personerna vi köpte från..Hade personligen inte vågat köpa begagnat..Men kan dock tänka mig sälja våra om det inte hade varit så att dom kommer att användas tills dom är slut...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • hannis

Inte ännu men planerar att köpa en bagagnad. Letar efter en Acta Graco Logico S.

Kommer även att köpa nästa stol begagnad men då blir det en Britax Freeway från en bekant.

• Alcarinque

Nej. Däremot hyrde vi den första, vad hette en sån? Babyskydd? från NTF.

♥ Alva 0603 ♥ BF 1007 ♥
  • Fia86

Nej, skulle inte våga det, om det inte vore från en bekant vill säga.. Man vet ju inte om den har varit med om en krock..

• LizzyL

Nej av precis samma orsak som Fia86

• Lattjo

Vi har inte gjort det, jag är alldeles för rädd att den ska vara krockad men att dom säljer den ändå för att tjäna en hacka. Visst det kanske är långsökt men jag är säker på att dom människorna finns och jag tummar inte på säkerheten när det gäller mina barn. Men jag är glad att folk köper begagnade stolar så jag kan sälja våra efterhand :)

• snusmumriken2

Nej.
    Av den enkla orsaken att jag personligen anser att det finns andra saker att spara pengar på än mitt barns säkerhet.
    Jag skulle aldrig förlåta mig själv OM olyckan skulle vara framme o mitt barn blev skadat/dog pga att den begagnade bilstolen inte uppfyllde säkerhetskraven...
    Har jag köpt en ny stol har jag iaf gjort vad jag kunnat för att mitt barn ska åka så säkert som möjligt (även om det säkert kan finnas dolda fabrikationsfel på en ny stol men det är ju inget jag vet om o kan göra nåt åt).

Svar på tråden Har du köpt begagnad bilbarnstol?