• CrazyChristina

Har du köpt begagnad bilbarnstol?

Som rubriken lyder har ni köpt begagnad bilbarnstol?

Om ni svarar nej skriv gärna varför ni inte gjorde de.
    Om ni svarar ja skriv gärna vilket märke och vad ni gav för den.

***BF 11 Juni***
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 16:15
    jag tycker de e märkligt att de är så många som tror att bilbarnstolen möjligt kan ha varit med i en krock.. så många småbarnsföräldrar har jag aldrig hört ha krockat..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 16:04
    Den kan ha fraktats fel så den slagit emot! Ska man inte köpa någon alls då enligt vissa??
    Man vet aldrig vad som hänt innan den kommer fram till affären och om de hänt något när den packats upp.
    Har dom en praktikant i affären som kanske tappat den i golvet utan att säga något? Inget är 100% säkert Ny eller Begagnad!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du köpt begagnad bilbarnstol?
  • Lattjo
    CrazyChristina skrev 2010-01-31 15:56:39 följande:
    Ja jag har oxå för mig att dom slängs om dom är med i olyckor men tydligen tror folk att de finns jätte många som krockar som inte skickar bilen till verkstad och annat efteråt..
    Men jag har aldrig sagt att det är jättemånga som säljer krockade stolar men jag tror absolut att dom finns. Vad andra köper till sina barn bekommer mig inte men VI är inte villiga att ta risken. Precis som vi alltid köper nya hjälmar till vårat barn. Jag tycker att det är jättebra om andra vill köpa stolar för då får jag min såld. Om ingen köper nya hur ska andra då kunna köpa begagnade?

Sen undrar jag varför du blir så upprörd? Du ställde en fråga, vi är flera som svarar att vi inte vill ta den risken och du blir jätteupprörd. Varför? Jag tycker inte dom som köper begagnat är sämre och jag tror absolut inte att dom inte bryr sig om sina barns säkerhet. Jag har dock sett en riktigt hemsk olycka (vi var första bil efter) där 6 ungar överlevde tack vare dom satt ordentligt i ordentliga stolar medans alla fyra föräldrar omkom. Från den dagen är jag tusen ggr extra nogrann med bilsäkerheten och tar inga risker helt enkelt.
  • StinaV

Ja, vi fick en av sambons kollega. (Som tack för andra saker de fått)
    De är noga med sina saker och den var jättefin och fräsch.

• logg81

Ja.
    Den första, en Britax, hittade jag på blocket. Den kostade 200 kr.
    Den var hel, ren och fräsch. Det syntes att den var väl omhändertagen. Och människorna som sålde den var inga slit och släng-personer...

Den andra fick jag av en bekant...Men den bytte jag ut eftersom den inte passade bra i bilen vi åkte i då. En Britax twoway....
    Gammelmormor köpte då en sprillans ny Acta Graco Duoflex i julklapp till tösen.

Jag hade ingen anledning att misstro att någon av de begagnade stolarna var krockade eller skadade.

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Elijn

Vi får hyra en för 400kr i 9 månader från vårat sjukhus.
    Har ingen lust att köpa en bilbarnstol just nu.

• trädis

jag har hört en del som under inga omständigheter vill köpa bilstol på blocket (av rädsla för krockar osv) men däremot tycker det är helt okej att hyra en stol.

hur tänker man då?

tänkte kolla om det finns någon här inne som vet

världens lyckligaste mamma
  • Vaniljkex

Kopte en ny Cabriofix, foll mig aldrig in att kopa begagnad. Skulle hellre kopa begagnad vagn an bilstol, om jag var tvungen att snala in pa nagot. 

• CrazyChristina
    trädis skrev 2010-02-01 14:31:19 följande:
    jag har hört en del som under inga omständigheter vill köpa bilstol på blocket (av rädsla för krockar osv) men däremot tycker det är helt okej att hyra en stol. hur tänker man då? tänkte kolla om det finns någon här inne som vet
    ja den frågan är väldigt intressant.. dom kan ju vara precis hur som helst egentligen iom att man lämnat tillbaka dom efter ett tag och behöver inte bry sig något mer då e de ju uthyrarens problem om något är sönder..
    ***BF 11 Juni***
  • S vali s
    trädis skrev 2010-02-01 14:31:19 följande:
    jag har hört en del som under inga omständigheter vill köpa bilstol på blocket (av rädsla för krockar osv) men däremot tycker det är helt okej att hyra en stol.hur tänker man då?tänkte kolla om det finns någon här inne som vet
    Förmodligen tänker man inte logiskt
    Skämt å sido, jag har ingen koll på hur man tänker när man resonerar så, jag vet bara att jag sjävl aldrig skulle hyra en barnstol av precis samma skäl som jag aldrig skulle köpa en begegnad...
    Jag vet att när kompisen frågad på en barnbutik så hade dom slutat med uthyrning just pga av att dom inte kunde ta ansvar för hur skydden hanterades av de som hyrde dom och därmed inte kunde garantera säkerheten.
    Den late får brått när det blir kväll
  • frukarlssonn
    S vali s skrev 2010-02-01 15:53:09 följande:
    Förmodligen tänker man inte logiskt Skämt å sido, jag har ingen koll på hur man tänker när man resonerar så, jag vet bara att jag sjävl aldrig skulle hyra en barnstol av precis samma skäl som jag aldrig skulle köpa en begegnad... Jag vet att när kompisen frågad på en barnbutik så hade dom slutat med uthyrning just pga av att dom inte kunde ta ansvar för hur skydden hanterades av de som hyrde dom och därmed inte kunde garantera säkerheten.
    Håller med. Skulle inte hyra heller om de är använda.
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • norgesessan

Nej, självklart skulle jag inte hyra...Det är ju precis likadant...

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • logg81

Jag tog taxi hem från BB och då "hyrde" jag en stol för 75 kr utav dom på resan hem. Jag ägnade inte en sekund åt att klura på om den kunde vara krockad. Jag tyckte mer att den var otroligt ful och hade en jättekonstig fastsättningsanordning.

"Tänk att min vackra bebis får sitta i något så fult"... O så grinade jag nästan... Inte ett dugg hormonstinn...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Marma

ja, köpte en sammtidigt som jag köpte vagnen o hon verkade så ärligt os att den inte varit krockad men att de åkt ner i dekte med den typ det hon kom på o det var hel o fin så varför inte...

Svar på tråden Har du köpt begagnad bilbarnstol?