c uppsats analys
Jag har fastnat i mitt skrivande av c uppsats. Vet ej hur jag ska skriva analys. Nagon som kan hjalpa mig och ge tips.
Jag har fastnat i mitt skrivande av c uppsats. Vet ej hur jag ska skriva analys. Nagon som kan hjalpa mig och ge tips.
Är det "koppla ihop empirin med uppstatsens teoretiska referensram" som du menar?
Vilket ämne skriver du om? Inom vilken fakultet?
Normalt är analysen avsnittet där du binder samman din empiri och din teori. Diskutera din empiri utifrån teorierna du använder.
Oerhört svårt att hjälpa till med så här lite information förresten, skriv lite mer utförligt om din uppsats, syfte och hela det där.
alltsa jag bygger uppsatsen pa intervju med olika larare och elever,i analysen ska man alltsa tex skriva nagot som en elev sagt och sedan namna en pedagog som stodjer dessa tankar
jag skriver om ett skolamne,syftet ar att ta reda pa vad olika elever och larare tycker om amnet och vad som ar viktigt i undervisningen. jag gar pa lararutbildningen
Ett tips kanske är att du börjar med att hitta det som var likt teorin, det som stämde överens med dina intervjuresultat. Sen det som inte är likt.
Eller - fråga din handledare.
du menar kopplingen mellan empiri och teori. vad har du för teori(er)?
Ska du bara koppla ihop pedagoger och elever? I analysen ska du koppla samman resultatet från respondenterna med ditt empiriska underlag. Du måste väl ha läst metodkurser innan det blev dags för c-uppsats? Och vad säger din handledare??
uppsatsen har gatt till opponering, jag blev uppmanad att skriva om anaysen
Hej! Trist du, sitter i samma sits här.