• Nelah

Medium etc Bluff?

Jag var väldigt skeptisk emot det tills jag upplevde det själv. Och det var riktigt häftigt, fick lite ont i magen så spännande det var.

Vi var ca 10 personer. Mediumet stod lägst fram blundade och koncentrerade sig. Hon berättade att hon ser ett "ljus" över de personerna som blir kontaktade. Sen rabblar hon upp en massa saker om "anden".

Vi hade turen att bli valda :D inte alla som blev. Det var min farfar som kontaktade oss. Hon sa saker som hon aldrig hade kunnat veta om min farfar och om oss. Riktigt häftigt var det. Sen den dagen tror jag på att det finns människor som kan få kontakt med andra sidan. Självklart finns det fuskare också.

• Nelah
    Toboas skrev 2010-01-30 22:03:09 följande:
    Bara en nyfiken fråga - Började hon med att tala om att det var er farfar eller startade mediumet med att berätta alla sakerna och efteråt insåg ni att det var er farfar det handlade om?
    Hon började berätta en massa saker och så till sist kom vi fram till att det måste varit farfar. Beskrivning hur han såg ut o så där.
  • Nelah

Där var ju många fler personer i salen och vi var sist. Hur skulle hon just kunnat gissa sig till att det var rätt hos oss? Svårt att förklara här över nätet men hon var/är på riktigt. Ett jävligt bra medium.

Jag tror på henne. Hon var äkta.

• Nelah

1. Hon var som vilken annan person som helst.
    2. Hon hade ingen aning om vem som skulle befinna sig i det rummet.
    3. Hon slog inte ner blicken en enda gång, kollade på en när man pratade med henne som man gör.
    4. Vi behövde inte göra något alls... :S
    5. Ingen rekvsita. Bara en flaska vatten.
    6. ------ ?
    7. Satt ner så hon såg inte vad jag hade på mig och inte heller mitt kroppsspråk.
    8. Hon prata, jag lyssnade.
    9. Samma där, hon prata jag lyssnade.
    10. Tycker jag inte att hon gjorde.
    11. Hon såg ut som att hon inte visste något alls om mig, vilket hon inte gjorde heller.
    12. Inget smicker alls.
    13. Allt var inte vad jag ville höra och verkligen inte för min systers del.

Tror fortfarande att hon är äkta, oavsett vad ni andra tror :) det var en häftig upplevelse som jag tänker prova på igen.

• Nelah

Det var häftigt i vilket fall som helst :) även om det inte var på "riktigt"
    Och jag tror att det finns människor som kan ha kontakt med den andra sidan. Är lite fascinerad av sådant.

Men tack för era fina förklaringar och att ni orkade ta fram alla uppgifter en lördagkväll :p

Svar på tråden Medium etc Bluff?