Inlägg från: Colisa |Visa alla inlägg
  • Colisa

Medium etc Bluff?

Evih skrev 2010-06-19 03:05:21 följande:
    Precis som i den andra youtubefilmen ovan så får den som lyckas läsa saker från döda, eller framtiden i ett blindtest 1 miljon dollar. 

Ingen har hittils lyckats. 
    Precis, men det räcker med att de visar att de har någon övernaturlig förmåga över huvud taget, det behöver inte vara just medium utan slagrutor, böja skedar eller vad som helst. Mannen som håller i belöningen, James Randi, var i Sverige för ett par dagar sedan och föreläste, mycket intressant!
    Här gästar han nyhetsmorgon:
    www.tv4play.se/aktualitet/nyhetsmorgon
    Här avslöjar han en riktigt läskig "healer" som med hjälp av meddelanden från "Gud" (hans fru som pratade i en dold öronsnäcka) kunde avslöja var hans "patienter" bodde och vilka sjukdomar de led av. "Healern" tjänade feta pengar på att lura folk innan han blev avslöjad.

• Colisa
    Nelah skrev 2010-01-30 22:16:34 följande:
    Hon började berätta en massa saker och så till sist kom vi fram till att det måste varit farfar. Beskrivning hur han såg ut o så där.
    De berättar ju ofta saker som garanterat, till största delen, stämmer in på någon i släkten eller bekantskapskretsen... "Jag ser en äldre man... Ganska lång... kraftiga ansiktsdrag, han ser beslutsam ut... Han har grått hår, klär sig i byxor, ofta bruna, grå eller blå... Ett namn som börjar på A... eller kanske E"

Varför skulle släktingen säga sådana saker om den verkligen ville kommunicera med släkten, typ "mitt namn börjar på A"? Varför inte "Sara Eriksson, detta är din farfar Gösta Eriksson som talar, jag bodde som du vet på Träbitsgatan 8 och dog 5:e maj 1996 av en hjärtinfarkt. Jag vill bara berätta att..."
Svar på tråden Medium etc Bluff?