Inlägg från: Esmiso |Visa alla inlägg
  • Esmiso

Medium etc Bluff?

Evih skrev 2010-06-19 04:58:32 följande:
    Fexeus vet hur det går till. I TV4s nyhetsmorgon tror jag det var så listade han ut namnet på programledarens bäste vän.

" target="_blank">

Finns en serie med som en kille ger många människor samma spådom och de tycker att han prickar in dem från 75 till 100% 
    fast det här var ju extremt tydligt. Man fattar ju med en gång på hans kroppspråk vad han VILL att de ska svara...
  • Esmiso
    Evih skrev 2010-06-20 06:53:23 följande:
    Ja men de svarar det också! Och det är människor som inte tänkt på att det går ens en skund

Du kan hitta filmer på youtube där cold reading används för att ta reda på namn och så vidare.

Det är bluff och bekräftad bluff i alla fall.

Man har gjort vetenskapliga tester på allt möjligt men ingenting har gett resultat.

Men precis som när det gäller ekupunktur eller naturmedicin (som rosenrot som inte fugnerar) så finns det massor av människor som vill tro och som därför struntar i att det inte fungerar. 
    menar du akupunktur? För det fungerar väldigt bra kan jag tala om. Fick det som smärtlindring vid min senaste förlossning (ja, det används som vedertagen smärtlindring) och hade stor hjälp av det. Dra inte allt över en kam. FFinns mycket naturpreparat och alternativa behandlingar som fungerar. var tror du " traditionell" medicin kommer ifrån?
  • Esmiso
    Evih skrev 2010-06-20 12:36:57 följande:
    Det var väldigt populärt under slutet av åttiotalet som just smärtlindring vid förlossning.

Sedan gjordes gigantiska studier om akupunktur och man kom fram till att det inte alls fungerade bättre än placebo under 1990-1992.

Naturpreparat som fungerar får stämpeln medicin och skrivs ut av läkare och går på högkostnadsskyddet. Till exempel aspirin och penicilin.

Om du hade din förlossning efter 1992 så fick du en smärtlindring som läkarna högst troligen var medvetna om endast bestod av placeboeffekt.

Du hade alltså fått lika bra smärtlindring om läkare gav dig ett glas vatten och sade att det var smärtstillande medel i det. 
    jag förstår att du måste vara man som kommer med ett så urbota dumt uttalande om förlossningssmärtor. Jag kan tala om att det går så jävulusiskt ont att man inte kan "låtsas" bort det!!!
  • Esmiso
    Dilong skrev 2010-06-20 18:53:16 följande:
    Istället för att bara påstå att någon är dum, kom med något sakligt argument till varför du anser att inlägget inte skulle stämma.

Angående ditt personliga påhopp, har du något belägg för att män skulle kunna mindre om smärtlindring av förlossningssmärtor än kvinnor?
    ja jag menar att en man inte kan föreställa sig hur ont det gör. Det gjordes ju för inte så länge sedan tester på en man  med simulerade värkar. han höll inte ut många minuter...
  • Esmiso
    Selfish Geene skrev 2010-06-20 17:52:39 följande:
    Det är ett välkänt faktum att smärta (jadå, förlossningssmärta också) påverkas mycket av patientens förväntningar.
    BS!!!
Svar på tråden Medium etc Bluff?