• enny signatur

Tapeter!

Vad kostar billiga tapeter? Något man måste tänka på när man köper tapeter? Vart köper man billiga?
    Något specillt att tänk apå när man sätter upp dem?

VI ska flytta och kommer tapetsera om (hyresrätt) innan vi flyttar...

• Svar på tråden Tapeter!
  • Scaniamamma

Rusta har billiga tapeter och tror inte det är nått spec man måste tänka på när man sätter upp dom.

• enny signatur
    Scaniamamma skrev 2010-01-30 20:52:43 följande:
    Rusta har billiga tapeter och tror inte det är nått spec man måste tänka på när man sätter upp dom.
    de har för 99 kr. hur är kvaliten? det är ju inte så jätte billigt, ok i pris men inget att hoppa och skutta över
  • La Lola
    enny signatur skrev 2010-01-30 21:40:27 följande:
    de har för 99 kr. hur är kvaliten? det är ju inte så jätte billigt, ok i pris men inget att hoppa och skutta över
    Vi använder nästan alltid Rustas tapeter när vi renoverar o tycker att de är jättebra.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • nilla 1972

jag personligen hade tapetserat med "vanliga tapeter" och passat på när det är rea. jag gillar inte lågpristapeter , tycker dom är svårare att tapetsera med. sen behöver man ju inte välja svindyra för den sakens skull.

• johandra
    enny signatur skrev 2010-01-30 21:40:27 följande:
    Hur billiga hade du tänkt dig då?

Generllt så tycker jag att tapeter är som färg..ju billigare desto sämre och svårare att få ett bra resultat...självklart finns det undantag dock!

Vi köpte tapet på coop en gång och dom var helt usla,gick knappt att få upp...
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • annki72

priset sitter inte i tapeten!

vi köpte jätte fina dyra tapeter till barnens rum som fondvägg, och de var skit svåra att få upp utan att de gick sönder eller färgen försvann = extremt kännsliga!

jag är van att tapetsera och gjorde som man ska =)

Rustas tapeter är det inget fel på!

Ofta har ju de flesta affärer rea på nån sosts tapet så gå och kolla runt. Vi köpte på färgaffär för 49:-/rullen, skit fina tapeter.

Mamma till 4 söner och en dotter
  • fröken skywalker

Jag har köpt på Rusta 2 ggr. Det var väldigt olika hållbarhet på tapeterna. Den ena var lite lättare att tapetsera med och den andra var inte lika hållbar.

Lättast tycker jag det varit med de tapeter som heter Non Wowen (tror jag). Sist köpte jag för ca 200 kr rulle. Då har jag limmat direkt på väggen.

Svårast , och minst hållbar, att tapetsera med har den dyraste varit, tror jag gav nästan 600 kr/rulle, men snygg var den!

Så jag tror inte att priset har något med lätthanterligheten att göra!

• enny signatur
    enlitenbitkaka skrev 2010-02-03 15:24:08 följande:
    Billigare tapeter än 99:- hittar du inte. Iaf inte till ordinare pris.
    Jo då det finns för billigare även till ordinarie pris och helt klart på rea.
    fröken skywalker skrev 2010-02-03 15:40:34 följande:
    Jag har köpt på Rusta 2 ggr. Det var väldigt olika hållbarhet på tapeterna. Den ena var lite lättare att tapetsera med och den andra var inte lika hållbar. Lättast tycker jag det varit med de tapeter som heter Non Wowen (tror jag). Sist köpte jag för ca 200 kr rulle. Då har jag limmat direkt på väggen. Svårast , och minst hållbar, att tapetsera med har den dyraste varit, tror jag gav nästan 600 kr/rulle, men snygg var den! Så jag tror inte att priset har något med lätthanterligheten att göra!
    Var de mycket lättare att få upp?
    Jag lägger hellre lite tid på det än så pass mycket pengar dock, ser lite fram emot att tapetsera. Vet inte hur många rum det blir mellan 0-4 så det riskerar att bli en hel del pengar (och då är det ju trevligt om det inte ruinerar en
  • fröken skywalker

Lättare, mindre kladd, du slipper tapetbord men framförallt mer hållbara och lättare att hantera. Tjocka och rejäla tapeter, som alltid gett ett bra resultat.
    Det har blivit bra med de vanliga papperstapeterna också men med mera ansträngning och irritation.

Nu är ju jag en glad amatör så det här är ju mina personliga åsikter!

Svar på tråden Tapeter!