Inlägg från: enny signatur |Visa alla inlägg
  • enny signatur

Tapeter!

Vad kostar billiga tapeter? Något man måste tänka på när man köper tapeter? Vart köper man billiga?
    Något specillt att tänk apå när man sätter upp dem?

VI ska flytta och kommer tapetsera om (hyresrätt) innan vi flyttar...

• Svar på tråden Tapeter!
  • enny signatur
    Scaniamamma skrev 2010-01-30 20:52:43 följande:
    Rusta har billiga tapeter och tror inte det är nått spec man måste tänka på när man sätter upp dom.
    de har för 99 kr. hur är kvaliten? det är ju inte så jätte billigt, ok i pris men inget att hoppa och skutta över
  • enny signatur
    enlitenbitkaka skrev 2010-02-03 15:24:08 följande:
    Billigare tapeter än 99:- hittar du inte. Iaf inte till ordinare pris.
    Jo då det finns för billigare även till ordinarie pris och helt klart på rea.
    fröken skywalker skrev 2010-02-03 15:40:34 följande:
    Jag har köpt på Rusta 2 ggr. Det var väldigt olika hållbarhet på tapeterna. Den ena var lite lättare att tapetsera med och den andra var inte lika hållbar. Lättast tycker jag det varit med de tapeter som heter Non Wowen (tror jag). Sist köpte jag för ca 200 kr rulle. Då har jag limmat direkt på väggen. Svårast , och minst hållbar, att tapetsera med har den dyraste varit, tror jag gav nästan 600 kr/rulle, men snygg var den! Så jag tror inte att priset har något med lätthanterligheten att göra!
    Var de mycket lättare att få upp?
    Jag lägger hellre lite tid på det än så pass mycket pengar dock, ser lite fram emot att tapetsera. Vet inte hur många rum det blir mellan 0-4 så det riskerar att bli en hel del pengar (och då är det ju trevligt om det inte ruinerar en
  • enny signatur
    SuzyQgirl skrev 2010-02-03 21:59:33 följande:
    Ditt sista inlägg talar emot trådstarten. Man blir lite förvirrad. Fast du har kanske hunnit kolla upp att pris & sånt vad vet jag....
    Jo jag har kollat runt lite mer sen dess och svaren här visar ju också att det inte är så ovanligt pris.
  • enny signatur

Vad behövs mera än klister och tapet?
    Spakel
    Saker att fylla hålen med (vad?).
    Något för att täcka över fettfläckar (vad? glaslack?)
    Tapetskrapa (heter det så?)
    penslar?

• enny signatur
    enlitenbitkaka skrev 2010-02-07 13:58:32 följande:
    Det är ett tapetprov? Rullen kostar 585:-
    misstänkte det, men den hette bara inte som resten.

M hittade att en burk lim skulle räcka till 6 rullar, låter det rimligt?
  • enny signatur
    johandra skrev 2010-02-07 23:07:03 följande:
    Du behöver: Lim (finns att köpa billigt o helt ok på typ byggmax,k-rauta mm...Köp färdigblandat så slipper du vispa o härja) Spackel spackelspadar sandpapper tapetkniv tapetborste en trasa att torka bort limrester med tapetbord ett lod så du slipper få snea tapeter ja det e nog det tror jag...
    tack :)
  • enny signatur
    Aakashan skrev 2010-02-08 10:14:11 följande:
    En sak som man kanske inte ska glömma då... TÄCKPAPP och lite tejp att maskera med..... kladd på listerna och taket är ju mindre snyggt.
    till golv och så?
Svar på tråden Tapeter!