• Anonym (TS)

Uranuscancer

Någon som hör talas om uranuscancer?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 21:22
    Uranus är ett organ i kroppen som man bara har som väldigt litet barn (nyfödd) och som försvinner sedan. För vissa finns den dock kvar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 21:36
    Är iallfall vad läkaren berättat.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 21:38
    Jag har svårt att tro att en läkare skulle ljuga om en cancersort som inte finns. Hon har iallfal uranus-cancer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 21:52
    Kan vara Urachus cancer som någon sa. Isåfall ber jag om ursäkt för felet, verkar uttalas som samma.

• Svar på tråden Uranuscancer
  • Anonym (TS)
    Mei skrev 2010-01-30 21:59:16 följande:
    Ja eller så sa läkaren i fråga urachus och din vän som aldrig hört oredet förr och dessutom kanske inte var helt lugn och stadig i situationen kom ihåg fel. Du anar inte vad envisa människor är i sina felsägningar ibland.
    hon hörde säkert fel eftersom hon förmodligen var mycket chockad. fast jag tycker ändå hon borde reagerat efterso hon är ssk.
  • Anonym (TS)

nä nu ska jag kolla hämdens pris, tillbaka i pausen

• Probably the best    in the
    det finns en typ av cancer, urachuscancer, en oerhört sällsynt typ som tydligen för med sig absolut olidliga smärtor. Urachus är en embryologisk sträng mellan urinblåsan och det som senare ska bli navelsträngen hos fostret, och försvinner vanligen under fostertiden. Sällsynt kan den kvarstå och en patient jag känner till fick alltså cancer i den här resten. Han fick sövas ner kvarstoden av sitt liv pga smärtor.
  • Mei
    Anonym (TS) skrev 2010-01-30 22:00:14 följande:
    hon hörde säkert fel eftersom hon förmodligen var mycket chockad. fast jag tycker ändå hon borde reagerat efterso hon är ssk.
    Reagerat på vad? Urachus är väl inte ett särskilt vanligt ord. Jag har helt nyligen pratat med en ssk som konsekvent säger fel namn på sitt läkemedel. Folk säger fel. Inget konstigt med det.
  • Anonym (TS)

är det ingen som kan förklara på svenska vad det är för nåt exakt? jag vet att hon förmodligen inte kommer att klara sig eftersom det har gått såpass långt

• Hallonröd
    Anonym (TS) skrev 2010-01-30 22:05:17 följande:
    är det ingen som kan förklara på svenska vad det är för nåt exakt? jag vet att hon förmodligen inte kommer att klara sig eftersom det har gått såpass långt
    Men guud är det så allvarligt...?..
    // Bad sound kills good music...
  • Hallonröd
    I inlägg #70 finns det förklarat....
  • Anonym (TS)
    Hallonröd skrev 2010-01-30 22:06:30 följande:
    Men guud är det så allvarligt...?..
    ja metatstser på två ställen som redan uppkommit innan de upptäckte det
  • Disela
    Googla det.. Jag har letat fram en länk om urachus. sök på det och cancer eller liknande så får du väl fram nåt.
  • Hallonröd
    Anonym (TS) skrev 2010-01-30 22:08:39 följande:
    ja metatstser på två ställen som redan uppkommit innan de upptäckte det
    Usch vad hemskt...och sorgligt {#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Uranuscancer