• Ida2

Buffe förslag till dop

Vet att det finns många sådana här trådar tidigare och har sökt på dem men ändå inte hittat riktigt det som jag söker. Jag är intresserad av kalla rätter och gärna hela recept på hur exakt man gör det. Gärna med kött, kyckling men även andra förslag. Någon som har några tips?

• Svar på tråden Buffe förslag till dop
  • AE77

Vi hade skinka, kalkon och rostbiff på vårt sista dop.

• Angelica78

Hejsan Ida2
    Mitt förslag till mat vid dop är det vi hade för 1 månad sen......pastasallad med kassler och bacon.......och bullar......var jättegott och enkelt

• päron

Vi ska ha italienskbuffé:

pastasallader med ruccola, pesto, körsbärstomater lite pinjenötter
    mozzarella/tomat varvat på fat med basilika
    oliver
    grissini
    bröd
    ost/kex
    vindruvor/melon

vi köper färdiga fat med:
    salami
    breasola
    parmaskinka
    rosmarinerad skinka

tårta

Vi har dop på lördag o man är ju alltid nervös att det inte ska räcka......

Lycka till!!

• MAMMSY

Vi ska ha tårt och kakbuffe på vårat dop, har satt mormor å farmor i arbete
    www.tasteline.se finns en massa buffe förslag!
    Lycka till

• Moomin

Vi skall ha dop imorgon och har en stor buffé. Bland annt har vi gjort kycklingspett (kan göras en dag i förväg och värmas.

Recept:

Gör en marinad på japansk soya, sweet chilisauce, matolja och flytande honung. Smaka av med salt.

Skär kycklingfiléer i bitar och lägg i marinaden. Låt stå i ca 2 timmar. Trä upp bitarna på grillpinnar av trä och lägg i ugnen i 20 minuter på 200 graders värme.
    Servera med potatissallad.

Jättegott!

• Happy me

Hur har det gått moomin och päron?

• Moomin

För mig har det gått jättebra :). Liten sov igenom hela dopet och vaknade inte förrän precis när allt var klart och det var dags för foto :).

Dopkalaset var supertrevligt och buffé med lite olika mat (kyckling, rostbiff, hemmagjord potatissallad, pastasallad, paj mm) visade sig vara perfekt! Alla var jättenöjda och man kunde mingla omkring och ha trevligt!

En grej vi gjorde som jag gillade var att vi skålade för Erik (hade mousserande vin, champagne hade blivit lite dyrt) och välkomnade honom in i familjen inför alla innan vi högg in på maten.

Så nu vet jag exakt hur jag skall göra om det blir några fler dop i framtiden (hoppas på det) :)

• Ida2

Moomin: Låter gott med recepten på kycklingspett! Ska prova det tror jag!

Svar på tråden Buffe förslag till dop