• Alessia

Krogliv

Har läst flera trådar här på Familjeliv där föräldrar och inom-snar-framtid -föräldrar flitigt springer på krogen. Vardag som helgdag verkar det som. Hur innerst in i glödheta tänker man då? Krogen varje vecka när man har man/fru och barn därhemma? Ekonomin då? Många här gnäller över att pengarna är slut, föräldrarna chippar inte in osv. Ja, jag begriper att pengar tar slut med sådana vanor.
    Väljer man familj väljer man bort ungkarlslivet. Den berömda kakan kan inte både ätas och finnas kvar.

Man får ha roligt när man har familj men vissa saker ska man nog nyttja med stor försiktighet.

• Svar på tråden Krogliv
  • Jennie med ie

Om det är _samma_ personer som gnäller över att de inte har pengar till det grundläggande som lägger en massa pengar på krogen så kan jag förstå ekonomi-invändningen. Men är det verkligen det eller är det bara ett antagande? Dessutom behöver krogbesök inte vara dyra.

Njäe, det är sällan man kan både äta kakan och ha den kvar. Men man kan ha flera olika sorters kakor att variera mellan. Familjeliv utesluter inte krogbesök. Men det finns såklart gränser...

• 071001

I vår familj turas vi om att lämna hemmet emellanåt. Om det sen är bio, middag eller krogen vi hänger på spelar mindre roll tycker jag. Och sen när andan faller på, har vi barnvakt och går ut tillsammans som nu senast i lördags.
    Det påverkar inte vår ekonomi nämnvärt så jo, vi äter kakan och har den kvar båda två.

• Mochride

Varför måste det ena utesluta det andra?
    Visst kanske man inte kan gå ut på krogen lika ofta när man har barn, men det betyder inte att man måste sluta med det helt.

Svar på tråden Krogliv