Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

Jag har vabbat två dagar den här veckan och maken en. Men nu har skrutt återvänt till dagis och hostan börjar ge med sig. Han var ju hemma för ögoninflammation plus redig förkylning.

Nu vet även mina arbetsgivare att de behöver hitta en vikarie  till i maj. vi var där på möte igår om entreprenaden så nu hoppas vi att kommunikationen ska bli bättre och de verkligen har tagit till sig våra synpunkter gällande de backupper de skickat till oss tidigare.

vi körde inte med någon metod den här gången för att bli gravida. Vet ju hur det blev förra gången. Nu blev det mer spontant och det fick komma när det ville. visst, man hann bli frustrerad men när vi verkligen tog tag i sexandet så gick det ju ändå relativt snabbt. Jag har aldrig kört med ÄL-tester men jag tempade ju förra gången och det blev bara helt fel. Inget att rekommendera.

Skönt att de ersätter, Miniluvan! Vi kommer nog inte köpa en syskonvagn. Éomer kommer ju vara så pass stor när liten kommer så jag tror vi klarar oss med en sådan åkbräda och baby björnen. Men det kanske känns annorlunda när man väl är där. :P Att vi bor på tredje våningen utan hiss gör ju det lite knepigare, liksom.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-29 12:58:22 följande:
    Jakeline: Måste kännas skönt att ha gått ut med det på allvar på jobb nu, så att du kan slappna av mer i vetskapen att dem håller på att ordna en vikarie för dig?
    Det som är skönast är ju att man slipper mygla med det... Magen syns ju rätt bra, så det är ju inget egentligen man kan dölja om man inte har tält på sig. :P
    Åttan skrev 2010-10-29 14:30:09 följande:
    Jo det fungerar rätt så bra..  vi ammar ju rätt så ofta å mycket. men det är väl så ibörjan, vissa dagar får jag ingenting gjort.  Som igår tex.. då ville han bara ligga vid bröstet hela tiden, han ammade lite å så somna han å släppte bröstet å så la jag ner honom å så vakna han.. så höll vi på hela natten nästan å hela dagen så det var lite frustrerande..  
    Det är sånna stunder el när det krånglar mycket med ammningen, när Casper inte vill ta bröstet som han ska som jag kan känna att tårarna kommer..  men annars så tycker jag inte att jag har drabbas av någon blues..  kan känna att jag är känsligare än vad jag varit..  men det hör väl till med ammningen å hormonerna oxå antar ja.
    jag känner igen det där med tårarna. Men man får försöka att ta en djupt andetag och slappna av. Jag hade jätteproblem med det i början och det låste sig nästan. Fick gå till BVC och "amma upp" och hon lugnade mig direkt och sa att det såg så bra ut så. Oroa dig inte, typ. Men när de ammar så där ofta tror man ju att maninte har tillräckligt... eller när de bara skriker och inte vill ta bröstet... Tredje natten hemma, på nyårsdagen måste det varit, så kom maken upp och hittade mig och eomer storgråtandes i soffan. Jag ringde bvc dagen efter och vi fick komma samma dag. så det var jätteskönt. Men samtidigt kunde jag känna en prestationsångest. Ville inte ge ersättning... iofs började vi med gröt och smakisar relativt tidigt pga detta. Sen kommer det ju tillväxtperioder då de inte gör annat än att äta för att få upp produktionen och så där... Märkte att Éomer föredrog vänsterbröstet och det brukade funka att börja med om han var kinkig, ett litet tips så där... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-10-29 21:53:01 följande:
    Jakeline: Ja det förstår jag. Jag misstänker att min mage också kommer komma och synas fortare denna gången om man betänker hur min mage svullnar upp så fort jag både har äl och mens. Kanske tur att det börjar bli kallt nu, så har man en ursäkt att ha stora o bylsiga tröjor ;-p
    Miniluvan skrev 2010-10-29 22:07:09 följande:
    Kan meddela att min mage kom nästan med en gång när jag blev gravid med M.
    ja man är ju redan liksom lite uttänjd... :P och frågan är om allt hunnit tillbaka på sin rätta plats... :P haha... 

Miniluvan--> vad jobbigt med mjölkstockning... Jag slapp det förra gången. Hoppas att det går över och ammningen kommer igång som den ska igen! 

• jakeline
    Åttan skrev 2010-11-01 13:09:48 följande:
    Var på BVC idag å mätte å vägde.. Casper har endast gått upp 10 g på en vecka, ska tillbaka imorgon igen för att väga å se om det är vågproblem el om han inte tar till sig fast han äter varannan till vartredje timme fortfarande. Förra måndagen när vi vägde så var det på en annan våg än den vi vägde på idag.. därav att det kan bero på vågen oxå. Växt hade han gjort iallafall.. så nu ligger han på 56cm, 3cm har han vuxit sen han föddes för 17 dagar sen.

Miniluvan; aj aj för mjölkstockning.. peppar peppar så har jag klarat mig ännu.. å hoppas på att gör det oxå.. men man vet ju aldrig.. det kan ju bara smälla till det dära!

Jakeline; Casper har oxå ett favvo bröst.. brukar börjar med det de gångerna när han är allt för ivrig el hysterisk..
    helt sjukt att det redan gått 17 dagar!
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-11-01 13:16:06 följande:
    haha.. jaa vad tror du jag tycker då???!!
    *asg* sant... men iaf...
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-11-01 22:05:24 följande:
    Tänk när det gått 2 år! Helt oootroligt att man helt plötsligt har ett barn och ingen liten bebis längre...

Det är snart 3 år sedan vi började prata i denna tråd, tänka sig! Tråden startades första gången 20/1. Ni andra var ganska tidiga och jag kom in som "sening" 25/1. Haha, det är så coolt att vi fortfarande följer denna tråd.

Kram på er allihop. vi kanske ska hitta på något bus den 20/1 2011?
    ja det tycker jag nog! om inte annat vi i sthlmstrakten... vi ha rju ännu inte setts... :P
  • jakeline

Vad tråkigt gumman, MiAmore. Det kommer gå vägen! Vissa mirakel tar bara lite extra tid. *peppar* Men jag förstår precis hur du känner det. Det känns så orättvist att vissa lyckas på en gång medan andra måste kämpa. 

• jakeline
    Miniluvan skrev 2010-11-15 00:12:51 följande:
    MiAmore: Visst är det trist när alla runt en blir gravida när man själv får kämpa. Försök att inte tänka på det, försök att njuta av att du har en jättefin son och en fantastisk man. Jag vet att det kan vara svårt men det är just alla spänningar som finns runt om en som blockerar. Försök att göra det hela lite romantiskt och inte syftet att bli på tjocken. Lätt för mig att säga som blev gravid på första nuppet efter Bastian men jag vet hur det är att kämpa. Du vet ju hur vi kämpade för att bli gravida med Bastian. Men när vi visste att vi skulle få hjälp och vi gjorde det romantiskt och slapp all press, det var då det hände. Håller tummarna för dig gumman! Hjärta
    MiAmore: jag håller med Miniluvan, det är jättesvårt när man väl är där och lätt för alla andra att säga tat man ska släppa, men det var ju då det tog sig för oss med. Ta en månad utan test och sådana tankar. Visst, nu har ni ju inte försökt JÄTTElänge, bara några månader, men det kanske behövs ändå, då du är inne i tänket redan. När milo blev till var det väl också när ni fått tid för undersökning?
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-11-19 13:35:43 följande:
    Tekla: Ja om det inte tagit så lång tid med Milo så hade det ju inte blivet någon Milo. *ler*
    Trist att det blev "bättre lycka nästa gång" för dig med. Varför trodde din man att du var gravid?

Jakeline: Spännande! Är det ett stort hus? Lycka till!
    ja fem rum och kök... titta här: www.hemnet.se/beskrivning/936056
Svar på tråden Här peppas det, del 9