Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Jag har en kollega som kör Cambridge. Hon har gått ner 16 sen i somras tror jag. Hon är iofs väldigt stor, så en långsam nedgång är det bästa för hennes kropp. :)

Själv har jag gått ner 1,4 kg på en vecka tack vare raska promenader innan lunch. :D me like. Läs mer i min viktblogg.

miamore-> du kan läsa om cambridgemetoden här: www.viktminskning.dk/Cambridge-metoden.php

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline

Jag har faktiskt övervägt att byta ut i alla fall ett mål mot något pulver, men har inte realiserat tanken ännu. Får se om det blir senare... :P Det verkar ju onekligen fungera.

• jakeline

Personligen vill jag helst slippa dieta då det innebär så mång aolika maträtter hemma... tillräckligt drygt med make som inte äter fisk

• jakeline
    MiAmore skrev 2010-02-11 15:45:30 följande:
    Jag har också funderat på det några gånger men om guben får bestämma så ska jag glömma dem tankarna *skrattar*
    haha, men vad har han med det att göra egentligen? Byt ut lunch eller frukost så kan ni fortfarande äta middag tillsammans...
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-02-12 15:54:53 följande:
    haha, nej inget egentligen. *ler* Men han tycker att alla dem olika dietpulverna kostar för mycket och är onödiga eftersom att det är bättre att gå ner i vikt på annat sätt. Och det håller jag väl egentligen med om på sätt och vis
    kanske lite dyrare, men egentligen inte så mycket. Inte om man räknar på det. Och ett mål om dagen så håller väl en sådan förpackning ett tag... Tycker att alla dieter och kosthållning medför en lite högre kostnad egentligen. :P bästa är ju att hålla sig till tallriksmodellen, men öka på grönsakerna och minska på kolhydraterna.
    Åttan skrev 2010-02-12 18:53:22 följande:
    Ingen som testat GI????
    nope. Har funderat... men har inte orkat sätta mig in i det. Jag är inte bra på att dieta.
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-02-13 06:58:50 följande:
    Gi är ju jätte enkelt... bara att dra ner på kolhydraterna.. byta ut dem mot nått annat.. fett får man äta men inte så mycket kolhydrater!
    jo, men man måste tänka... :P
  • jakeline
    Tekla78 skrev 2010-02-13 22:16:17 följande:
    Ni är duktiga ni som tänker på kost och motion. Jag sticker huvudet i sanden och hoppas att vågen ska peka neråt ändå... Inte så lätt det här med motion och få tid. Jag vill ju hem till lillen efter jobbet och inte träna. Fast i nya lägenheten har jag gymet några hundra meter ifrån oss och det är dessutom öppet till 22! Nu har man inte någon ursäkt längre
    haha vet du vad min karl sa när jag plockade fram mina träningsdvder som jag använde innan graviditeten? "som om du någonsin kommer att använda dem?" Snällt va? 20 min tycker jag att jag kan ta mig tid till några dagar i veckan i alla fall.
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-02-13 22:28:26 följande:
    Ja det är ju också ett sätt att sporra en på
    haha skulle vara det då... Det var så han fick mig att sluta snusa... "du kommer aldrig klara att sluta." så jag slutade...
  • jakeline
    Cornelia13 skrev 2010-02-14 21:29:33 följande:
    Usch!! Jag är fullständigt värdelös. Tre dagar lyckades jag med den rena kuren sen var jag helt upp i det blå. Känner mig verkligen så misslyckad!! Hur gör folk för att få en balans i vardagen, även dem som inte jobbar som aldrig jobbat?? Väger i detta nuläget ca 70 kg och är bara 1,53 cm så mitt bmi är farligt nära fetma, huu vill verkligen inte väga detta. Tror jag förnekar mycket kommer inte ur den negativa cirkeln, sitter hemma i mina mjukisarmoch blir bara påmind om överflödet då jag måste tränga in fläsket i mina extremt tajta jeans när jag ska till stan eller om jag ska på nåt galej... Sorry behövde bara bli av med lite ur mitt hjärta
    saken är den, att man måste hitta något som fungerar för en själv. Man kommer aldrig gå ner så mycket man vill om man inte har en metod som fungar för just dig. Så är det bara.

Det är därför jag inte dieatar. I alla fall itne slaviskt. Man måste unna sig någon gång ibland. Annars blir man knäpp och det slutar med att det inte funkar...

om det inte går att köra rena kuren, kör pulver två måltider då? Ät middag på kvällen tex.
Svar på tråden Här peppas det, del 9